۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
اصفهان در پیچ و خم مدرنیته

پیچ و خم اشکال در روی بوم‌ها تصویری از اصفهان را یادآور می‌شوند کاشی‌های مسجد شیخ لطف‌الله و صدای بازار مسگرها در کوچه پس کوچه اشکال به تصویر کشیده شده‌اند اصفهان در تصویرهایی مدرن ساخته می‌شود.

آثار ابوالفضل آقایی در ابعاد بزرگ آثار جدیدی را خلق کرده است این آثار از فضای فرهنگ و تمدن اصفهان الهام گرفته شده و نقاشی و خط در آن با هم تلفیق شده است.

ابوالفضل آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموع آثاری که در گالری دیدار به نمایش گذاشته شده، هشتمین نمایشگاه انفرادی من در شهر اصفهان است که در آن ۲۰ اثر با اکرلیک بر روی بوم کار شده‌اند و کوچک‌ترین قاب ۸۰ در ۸۰ سانتی‌متر و بزرگترین ۲ متر در ۱۳۰ سانتی‌متر است به نمایش گذاشته شد.

این هنرمند ادامه داد: این مجموعه آثار نقاشی خط هستند و به نوعی بازتاب سال‌ها پژوهش و کار در فضای فرهنگ و تمدن اصفهان است. در این آثار بازتابی از هنرهای اصفهان را مثل کتابت، خوشنویسی، موسیقی و زاینده‌رود را در چهار دهه زندگی که داشته‌ام را نشان داده‌ام.

وی با بیان اینکه در آثارم نه تنها از اشعار شعرای اصفهانی بلکه از شعرای ملی هم استفاده کرده‌ام، گفت: با توجه به این که در اصفهان بزرگ شدم تاثیر هنر اصفهان در آثار من هویدا است به طور مثال وقتی وارد بازار مسگرها می‌شوم یا حرکت درشکه‌ها در میدان نقش جهان و کاشی‌های فیروزه‌ای گنبدها بر آثار من تاثیر می‌گذارد.

آقایی با اشاره به اینکه این آثار ترکیب هنر در هنر است، ادامه داد: این نمایشگاه انعکاسی است از آثاری که قبلا خلق شده است و با خلق این آثار تلاش کردم به هنرمندان گمنامی که کاشی‌های هفت رنگ گنبد مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی را خلق کردند، ادای دین بکنم.

این هنرمند با بیان اینکه خلق آثار مدرن باعث آشنایی بیشتر مخاطب با هنر اصفهان می‌شود، افزود: در هفته گذشته استادان آموزش زبان فارسی از سوئیس به کارگاه من آمدند و در این آثار اصفهان را با نگاه مدرن بیست و یکم دیدند؛ این آثار با این که رنگ و بوی مدرنیته دارد اما شاخه‌هایی که به عنوان فرهنگ تصویر اصفهان در دنیا ثبت شده است می‌توانید در آن‌ها ببینید.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه ابوالفضل آقایی تا ۲۵ مهر در گالری دیدار واقع در خیابان توحید، خیابان شهید قندی، کوچه شهید قاسمی ۳، پلاک ۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان هنر دوستان است.

کد خبر 355398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.