کاهش ۹ درصدی آلاینده‌ها به دنبال بارش باران

کارشناس مسئول کیفیت هوای محیط زیست استان اصفهان گفت: بارش باران دیروز دلیل اصلی کاهش آلاینده‌ها در هوا است.

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که امروز میانگین شاخص آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان بر روی عدد ۷۱  قرار گرفته است، اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده‌های هوا در این شهر نسبت به روز گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۳ ظهر امروز با میانگین شاخص کیفی بر روی ۷۱ عدد  قرار گرفته و وضعیت سالم ثبت شد.

کارشناس مسئول کیفیت هوای محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه طوفان لحظه‌ای دیروز، میزان آلاینده‌ها را تا قبل از بارش باران افزایش داد، ادامه داد: افزایش آلاینده‌ها دیروز به صورت مقطعی رخ داد و این به دلیل ناپایداری جو بود اما  ملاک رشد آلاینده‌ها در نظر نگرفته نمی‌شود و مردم باید در این شرایط از منزل خارج نشوند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس شاخص آلاینده‌های موجود در هوای خیابان احمدآباد برروی عدد ۵۷، خیابان دانشگاه بر روی عدد ۹۲، خیابان رودکی ۷۵، خیابان  استانداری بر روی عدد ۶۲، خواجو بر روی عدد ۶۷، خیابان خرازی بر روی عدد ۵۷  قرار دارد.

 وی با بیان اینکه شاهین‌شهر و نجف‌آباد بر روی عدد ۴۵ و مبارکه بر روی عدد ۹۲ قرار دارد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان غلظت آلاینده‌های در هوا را دارد.

کد خبر 355393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.