دولت در حال بررسی موضوع سهمیه بندی بنزین است

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: خانواده ای که چند خودرو در اختیار دارد و می خواهد از تمامی این خودروها استفاده کند، باید هزینه آن را پرداخت کند لذا دولت در حال بررسی موضوع سهمیه بندی بنزین است.

به پزارش ایمنا، حسین امیری خامکانی با اشاره به احتمال سهمیه بندی سوخت، گفت: بحث سهمیه بندی بنزین در کنار کارت سوخت از سوی مسئولان وزارت نفت مطرح شده اما هنوز مشخص نیست که بنزین سهمیه بندی می شود یا خیر.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت بنزین در سهمیه بندی سوخت تا میزان مصرف معمولی با قیمت متعارف فروخته و محاسبه می شود اگر فردی بخواهد بیش از میزان سهمیه خود مصرف کند باید از میزان تعیین شده مبلغ بیشتری پرداخت کند.

امیری خامکانی اضافه کرد: وزارت نفت و دولت در حال بررسی موضوع سهمیه بندی سوخت هستند و نمی توان قطعی گفت که سهمیه بندی انجام می شود یا خیر، اما  استفاده از کارت سوخت قطعی بوده تا مصرف را مدیریت و مانع قاچاق شود، البته بخشی از مدیریت مصرف نیز به سهمیه بندی باز می گردد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیاز عرفی و منطقی یک خانواده در حوزه سوخت با سهمیه موجود در کارت تامین می شود، ادامه داد: اگر فردی بخواهد بیش از نیاز عادی مصرف داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین هر ساله ۱۰ درصد رشد دارد، تصریح کرد: با وجود ساخت پالایشگاه ها اما رشد بی رویه مصرف باعث شده که در تامین نیاز داخل با مشکل مواجه شویم لذا با اعمال سهمیه بندی و ارائه کارت سوخت، کشور از واردات بنزین بی نیاز می شود، زیرا در شش ماه دوم سال نیز واردات بنزین سخت تر است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 355382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.