اعتماد عمومی باید افزایش یابد

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: دولت برای پیروزی در این نبرد اقتصادی باید علاوه بر گسترش مراودات دیپلماتیک بین‌المللی، گامی مثبت در راستای بهبود معیشت مردم در داخل کشور بردارد و اعتماد عمومی را افزایش دهد.

اصغر برشان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در این صورت دیگر شاهد حرکت‌های اعتراضی اقتصادی و معیشتی نخواهیم بود، اظهار کرد: توزیع و تزریق بسته‌های حمایتی و کوپن، جریان احتکاری و ضریب سوء استفاده را از بین می‌برد.

وی افزود: کشور ما امروز درگیر یک جنگ روانی و اقتصادی است و جریان دشمنان انقلاب در رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی در تلاش برای تشویش اذهان عمومی و تشدید جنگ روانی هستند؛ بنابراین نباید با حرکت نسنجیده و تصمیمات غیرمنطقی آب بر آسیاب دشمن ریخت.

برشان اضافه کرد: دولتمردان برای اینکه مردم به ویژه قشر کم درآمد بیش از این آسیب نبینند باید در حد توانمندی و بر اساس اولویت‌ها به آن‌ها کمک کند، در نخستین گام حمایت از بهزیستی و کمیته امداد و افراد تحت پوشش آن‌ها است و پس از آن در مبحث بهداشت و درمان، دو مقوله بیماری‌های خاص و اختصاص ارز دارو برای دردمندان در نظر گرفته شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خاطر نشان کرد: برای مقابله با تحریم‌های آمریکا باید ارتباطات و مبادلات بین‌المللی را افزایش داد که خوش‌بختانه اقدامات مثبتی مثل صدور رای لاهه در روزهای اخیر و مذاکرات با چند کشور اروپایی انجام شده است؛ همچنین معاهده FATF (گروه ویژه اقدام مالی در پولشویی) و موارد دیگر که در راستای رفع مشکل معیشت مردم و کاستن از آسیب‌های اقتصادی مؤثر است از جمله مسائلی است که باید با درایت و هوشیاری به صورت جدی پیگیری شود.

دولت در حال حاضر مشکل ریالی ندارد 

برشان با استناد به صحبت‌های اخیر رییس جمهور مبنی براینکه دولت در بهترین وضعیت جریان ارز، ریال و سکه قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس نوسانات نرخ ارز دولت مشکلی از نظر ریالی ندارد چون تفاوت نرخ از ۳۶۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان بوده و دولت توانسته ریال را کسر و استحصال کند.

وی با بیان این مطلب افزود: دولتمردان برای بالا بردن اعتماد عمومی و با این هدف که اقشار آسیب‌پذیر بیش از این زیر فشار اقتصادی نباشند باید این درآمد ریالی را در راستای بهبود معیشت کارگران تامین اجتماعی، کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری به اقتصاد کشور تزریق کند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان گفت: برای توزیع سبد حمایتی قشر کم درآمد و حداقلی بگیران اعم از شاغلان و بازنشستگان اقدامی انجام نشده، حتی وعده توزیع کوپن برای کمیته امداد و بهزیستی عملی نشد.

وی افزود: دولت‌ها در زمان بحران اقتصادی برای بالا بردن اعتماد عمومی و ایجاد تعادل در بازار با ارائه راهکارهای مناسب از افراد کم درآمد حمایت می‌کنند؛ زیرا توزیع بسته‌های حمایتی به صورت نقد یا سبد کالا بین قشر کم درآمد جامعه سبب تعادل و ثبات در بازار و بهبود معیشت مردم می‌شود. 

برشان اضافه کرد: براساس تصمیم و وعده دولت قرار شد کوپن و بسته‌های حمایتی بین قشر کم درآمد و حداقل‌بگیران توزیع شود که این وعده در حال حاضر حتی برای کمیته امداد و بهزیستی که در اولویت بودند، محقق نشده است در حالی که چنین اقدامی ضروری و به نفع ثبات بازار است اما عزمی جدی برای بهبود اوضاع دیده نمی‌شود.

کارگران و بازنشستگان بسیار آسیب‌پذیرتر شده‌اند

برشان با اشاره به ۲۴۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی استان اصفهان، افزود: بسیاری از این بازنشستگان حداقلی‌بگیر هستند و مستمری ۷۰ درصد آنها بین ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، فقط ۳۰ درصد آن‌ها بیشتر از این رقم دریافتی ماهیانه دارند که آنها نیز در شرایط معیشتی دشواری هستند. 

وی با تاکید براین که کارگران و بازنشستگان در چنین وضع نابسامان اقتصادی بسیار آسیب‌پذیرتر شده‌اند، بیان کرد: شورای عالی کار به کمک دولت طرح ترمیم دستمزدها را در دستور کار قرار داد؛ اما کارفرماها مخالفت کردند چون توانایی پرداخت نداشتند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با ابراز ناراحتی از این وضع گفت: شورای عالی کار، سازمان تامین اجتماعی و دولت اقدام مثبتی برای رفع مشکلات معیشتی اقشار کم درآمد آسیب‌پذیر انجام نداده‌اند.

کد خبر 355350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.