انصاف همچنان در بساط اصناف لنجان

لنجان-رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت:امروز در بخش اصناف مشکلاتی مشاهده می‌شود، که این مشکلات ناشی از آن است که برخی از آنها از فرهنگ ایرانی_اسلامی فاصله گرفته‌اند از این رو اتاق اصناف شهرستان لنجان با برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی وارد میدان عمل شده و در گام نخست با آموزش اصناف را اجرایی کرده است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدجواد نورانی در نشست اجلاس ماهانه اتاق اصناف این شهرستان، اصناف و بازاریان را یکی از وفادارترین قشرهای مختلف جامعه به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: نقش اصناف در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن همواره برجسته و درخشان بوده است، چراکه بعد از دوران دفاع مقدس اصناف زمینه توسعه فعالیت اقتصادی را در کشور فراهم کردند.

وی افزود: امروز که استکبار جهانی توطئه هایی چون تحریم اقتصادی و... را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرایی کرده، اصناف با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، می توانند نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند.

رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان با بیان اینکه اصناف و بازاریان در طول تاریخ نقش برجسته‌ای در بقاء و حفظ ارزش‌ها داشته‌اند، تصریح کرد: وقتی به تاریخ مراجعه کنیم می بینیم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی شرایط بسیار سخت و دشواری در کشور حاکم بود اصناف تمام سرمایه خود را در اختیار انقلاب اسلامی گذاشتند تا این انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر بنشیند.

وی اصناف و بازاریان را حامی بزرگ انفلاب و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز اصناف در پشتبانی و کمک رسانی به رزمندگان و همچنین حضور در جبهه ها حق علیه باطل پیش قدم بوده و نقش بسزایی را ایفا کرده ند و امروز هم با منش اسلامی و اخلاق انقلابی خود به جنگ چالش های پیچیده تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان برخاسته اند تا را بتوانند در حوزه کاری خود آن را مدیریت کنند.

نورانی با بیان اینکه خوشبختانه انصاف همچنان در بساط اصناف شهرستان لنجان قرار دارد، اضافه کرد: امروز در بخش اصناف مشکلاتی مشاهده می‌شود، که این مشکلات ناشی از آن است که برخی از آنها از فرهنگ ایرانی_اسلامی فاصله گرفته‌اند از این رو اتاق اصناف شهرستان لنجان با برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی وارد میدان عمل شده و در گام نخست با آموزش اصناف در حوزه تخصصی آن‌ها ارتقاء سطح علمی آنها را در دستور کار قرار داده است.

وی عنوان کرد: ما براین باور هستیم هر تخلف کوچک در حوزه اصناف به خود بازاریان لطمه می‌زند از این رو همواره تلاش شده با رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه اصناف در شهرستان لنجان آرامش را در بین آنها ایجاد کنیم تا اصناف خود بر عملکرد یکدیگر نظارت داشته باشند و جلوی تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم فروشی و... را با کمک اتاق اصناف بگیرند.

رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت مناسبی در حوزه اصناف در شهرستان لنجان وجود دارد و بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۶۵۰ رسته و ۲۷ اتحادیه در حال فعالیت و خدمت رسانی به شهروندان این شهرستان هستند.

وی افزود: امروز تلاش بسیاری شده تا بتوانیم کانون‌های آسیب‌پذیر اقتصادی در شهرستان لنجان را شناسایی و ریسک‌هایی را که در برابر این شوک‌ها وجود دارد، به شکل مطلوب ارزیابی کنیم تا بتوانیم در مقابله با انها درست عمل کنیم و بر همین اساس یکی از محورهای فعالیت اتاق اصناف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نورانی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده از ۶۵۰ رسته صنفی که در شهرستان لنجان وجود دارد ۵۰۰ رسته صنفی صرفا باید کالای ایرانی را به مردم ارایه دهند و امیدواریم با آموزش این قشر بتوانیم نقش خود را در اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی به خوبی ایفا کنیم چراکه اصناف می توانند با مشتری مداری و شفافیت حلقه وصل میان تولیدکنندگان و متقاضیان باشند که این خود نکته ای مهم و حایز اهمیت است.

کد خبر 355347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.