اصناف در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند

لنجان- فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز در بحث نابسامانی بازار و اقتصاد کشور اصناف باید به کمک دستگاه‌های نظارتی آمده و اجازه ندهند عده‌ای فرصت‌طلب از اوضاع کنونی سوء استفاده کنند و شرایط زندگی را برای مردم سخت کنند بلکه باید به گون‌ ای عمل کنند که با کسب سود عادلانه به مردم خدمت‌رسانی بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست اجلاس ماهانه اتاق اصناف شهرستان با اشاره به نقش کلیدی اصناف در دوران مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: اصناف طلایه‌داران صحنه‌های حساس در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند چرا که همواره با بصیرت عمل کرده و به نوعی در تنگناها انقلاب اسلامی ایران را یاری کرده‌اند به گونه‌ای که انقلاب با حضور اصناف بیمه شده است.

وی افزود: اصناف و بازاریان از جمله اقشاری هستند که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و نقش موثر این قشر تاثیرگذار جامعه در این دوران سرنوشت‌ساز بر کسی پوشیده نیست و جانفشانی اصناف در این دوران باعث شد تعدادی از آنان نیز به فیض عظیم شهادت نایل شوند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه آمریکایی‌ها مدت‌ها است که از رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران به دلیل قدرت بازدارندگی فوق‌العاده کشور منصرف شده و به روش‌های براندازی نرم و اقتصادی روی آورده‌اند، تصریح کرد: شرایط امروز کشور، شرایطی حساس بوده چرا که دشمن پس از شکست در جنگ نظامی و توطئه‌های مختلف خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز به جنگ اقتصادی روی آورده به گونه‌ای که خزانه‌داری آمریکا اتاق عملیات جنگ اقتصادی علیه ایران شده است.

وی با بیان اینکه امروز اصناف در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها تاکید کرده‌اند امروز جنگ واقعی جنگ اقتصادی است که با تحریم‌های سنگین علیه ایران اسلامی آغاز شده و به دنبال گرفتن عرصه‌های مختلف کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور هستند.

صفرخانلو با بیان اینکه امروز صحنه، صحنه جنگ روانی، اقتصادی و فرهنگی است، اضافه کرد: هدف آمریکا و حامیان آن از ایجاد جنگ اقتصادی، ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به اغتشاش داخلی است در این شرایط هر واحد صنفی یک سنگر است، چراکه نبض اقتصاد جامعه در دست بازاریان بوده و با توجه به این که در تمامی صحنه‌ها و بحران‌های انقلاب اسلامی در کنار مردم و ولایت فقیه قرار داشته‌اند، امروز هم باید اصناف و بازاریان همچنان نقش انقلابی خود را که قبلاً داشتند، ادامه دهند و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارند.

وی اصناف و بازاریان را بازوان توانمند انقلاب دانست و عنوان کرد: اصناف و بازاریان همانند رگ‌هایی هستند که خون را در بدن جامعه به جریان انداخته و حیات آن را رقم می زنند و با توجه به این که با مردم رابطه مستقیم دارند می‌توانند جهادی عمل کرده و با افراد سودجو مقابله کنند تا از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه باید لحظه به لحظه شرایط حساس کشور برای اصناف تبیین شود، خاطرنشان کرد: انتظار می رود اصناف و بازاریان به کسب سود عادلانه توجه بیشتری داشته باشد از این رو از اصناف می‌خواهیم در شرایط فعلی همراهی و تعامل بیشتری را با مردم، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی داشته باشند تا خدمت‌رسانی بهتری به جامعه انجام شود.

وی متذکر شد: امروز در بحث نابسامانی بازار و اقتصاد کشور اصناف باید به کمک دستگاه‌های نظارتی آمده و اجازه ندهند عده‌ای فرصت‌طلب از اوضاع کنونی سوء استفاده کنند و شرایط زندگی را برای مردم سخت کنند بلکه باید به گونه‌ای عمل کنند که با کسب سود عادلانه به مردم خدمت‌رسانی بیشتری شود.

صفرخانلو یادآور شد: البته طبق گزارشات ارایه شده اصناف و بازاریان این مهم را سرلوحه قرار داده‌اند و در وضعیت فعلی نیز در کنار مردم قرار داشتند و این مسئله جای قدردانی دارد، اما نباید فراموش کرد شرایط اقتصادی کشور بسیار حساس است و باید همه دست‌ به‌ دست دهیم تا از بحران اقتصادی پیش‌آمده به‌ سلامت عبور کنیم.

کد خبر 355340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.