شناسایی۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در دهاقان

دهاقان – رییس اداره آب منطقه ای شهرستان‌های شهرضا و دهاقان از شناسایی۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در دهاقان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، مجید رفیعی در نشست با مسئولان این شهرستان، از شناسایی ۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در دهاقان خبر داد و افزود: این تعداد در هفت ماهه گذشته سال جاری شناسایی شده که تاکنون۲۰حلقه از آن‌ها، با دستور مقام قضایی پر شده است.

وی با اشاره به بحران کم آبی در روستای محمود آباد، گفت:تاکنون نقاطی که برای حفر چاه برای تامین آب آشامیدنی این روستا درنظر گرفته شده بود، به دلیل استقرا در حریم قنات‌ها غیر قابل حفاری بوده و متاسفانه همچنان مشکل کم‌آبی این روستا وجود دارد.

رییس اداره آب منطقه ای شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در ادامه افزود: نقاط اطراف قنات نیز از لحاظ آبدهی هیچ نتیجه ای نداشته و قنات فضل آباد هم اگر نقطه یابی شود، با تنش اجتماعی روبرو خواهد شد؛ بنابراین لازم است اداره  آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب این روستا همچنان از چاه موجود استفاده کنند تا محل بهتری پیدا شود.

رفیعی با تأکید بر اهمیت جداسازی مصرف آب آشامیدنی از سایر مصارف، تصریح کرد:متاسفانه بعضی از بیمارستان‌ها، کارواش‌ها و استخر ها در این شهرستان از آب آشامیدنی برای مصارف خود استفاده می‌کنند که باید از این کار جلوگیری شود.

رییس اداره آب منطقه‌ای شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، با اشاره ه افزایش مصرف آب شهرداری های دهاقان و گلشن، خاطر نشان کرد:متاسفانه این نهادها هم برای آبیاری فضای سبز، بیشتر از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند و چاه مستقل ندارند.

کد خبر 355336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.