خوشحال پور:ارتقا فرهنگ شهر از وظایف شهرداری است/نمره اش ۱۲ است

یک هنرمند پیشکسوت عرصه نقالی و تئاتر گفت: تنها ۱۵ درصد درخواست های هنرمندان اصفهانی از شهرداری اصفهان محقق شده و ۸۵ درصد بی جواب مانده است.

غلامرضا خوشحال پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وضعیت اقتصادی ومعیشتی هنرمندان درحدی است که تلاش های شهرداری برای پاسخگویی به نیاز آنان بسیار ناچیز محسوب می شود البته شهرداری اصفهان تلاش خود را در زمینه  فرهنگی و هنری شهر به انجام رسانده اما شرایط اقتصادی کشور وضعیت دشواری را برای اجرای برنامه ها ایجاد کرده است.

وی افزود: کمک های معنوی به هنرمندان می تواند موجب درآمد زایی و بهبود وضعیت اقتصادی آنان شود تا تلاشگران این عرصه جایگاه ، وجهه و احترامی در خور را به دست بیاورند بنابراین چنانچه به جنبه های معنوی عرصه فرهنگ و هنر بیشتر توجه شود مشکل مالی هنرمندان نیز برطرف خواهد شد.

این هنرمند ادامه داد: هنرمندان درتلاش برای بهبود وضعیت خود هستند اما باید موقعیت هایی مناسب در سطح شهر در اختیارهنرمندان قرار بگیرد.

وی افزود: ورود گردشگران به شهر تاریخی اصفهان می تواند موقعیت مناسبی برای معرفی هنر اصفهان و هنرمندانش باشد ؛ این گردشگران سفرای فرهنگی ایران هستند و پس از بازگشت به کشور خود تجربیات فرهنگی سفر را بازگو می کنند بنابراین بهتراست برای انتقال بهتر فرهنگ و هنر شهر تاریخی اصفهان و کمک به بهبود وضعیت هنرمندان حمایت های معنوی از این قشر انجام بگیرد.

این پیشکسوت عرصه نقالی با انتقاد از اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری در مراکز نمادین و تاریخی شهر اصفهان گفت: بیان تاریخچه فرهنگی این شهر باید به صورت مناسب و با بهره گیری از افراد با تجربه درعرصه فرهنگ وهنر انجام شود.

خوشحال پور در ذکر مثالی از برنامه های موفق فرهنگی وهنری شهر اصفهان گفت: برنامه نوروز ۹۷ درتخت فولاد اصفهان که برای معرفی مفاخر این شهر به گردشگران و به همت شهرداری اصفهان برگزار شد باید به صورت مستمر در طول سال ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: شهرداری باید برنامه ریزی منسجمی در این زمینه انجام دهد تا به ارتقاء فرهنگ شهر و کیفیت زندگی هنرمندان و رفع مشکلات آنان کمک کند.

این پیشکسوت تئاتر و نقالی تأکید کرد: شهرداری اصفهان ،استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند  به صورت هماهنگ تلاش خود را برای ساماندهی برنامه های فرهنگی انجام دهند.

خوشحال پور گفت: هنرمندان تلاش خود را برای شناساندن شهر اصفهان به گردشگران انجام می دهند اما چنانچه هماهنگی لازم در این زمینه نباشد نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

وی به عملکرد شهرداری نمره ۱۲ داد و افزود: ارتقا فرهنگ شهر نیز همانند دیگرضروریات شهر از وظایف شهرداری است که باید با هماهنگی سایر سازمانها به انجام برسد تا هنرمندان اصفهانی مجبور به مسافرت به سایر شهرها و اجرای برنامه های خود در خارج ازاصفهان نشوند.

کد خبر 355303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.