۶۰۰ هزار دانش‌آموز مسافر اردوی راهیان نور هستند

رییس بسیج دانش آموزی استان اصفهان گفت: ۶۰۰ هزار دانش‌آموز امسال در اردوهای راهیان‌نوربه مناطق غرب و جنوب اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ادیب پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری اردوی راهیان نور دانش آموزان با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی بزرگترین عملیات فرهنگی در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در قالب ۱۸ کاروان فردا با شعار "ما می توانیم و تا آخرین نفس ایستادیم" از کنار مقبره شهید محسن حججی، شهید مدافع حرم درشهرستان نجف آباد به مناطق غرب کشور اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: در کتاب ادبیات پایه دوازدهم که یکی از کتاب‌های نونگاشت آموزش و پرورش است شعری به نام شکوه چشمان تو آمده که در تجلیل این شهید والا مقام است و رونمایی از این کتاب فردا انجام می شود.

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان ادامه داد: کتاب "سربلند" هم به وسیله انتشارات شهید کاظمی تهیه شده است که در این مراسم رونمایی می‌شود و پنج جلدکتاب اردو محور سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان هم همزمان با مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور رونمایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهید حججی به عنوان نماد غیرت، جوانمردی و سلحشوری به نسل جوان معرفی شده است، اظهار کرد: این شهید والا مقام الگوی مناسبی برای دانش آموزان است و این مکان قرار گاه مرکزی اعزام اردوی راهیان نور انتخاب شده و اجرای آیین افتتاحیه برنامه ها هم در این محل است.

ادیب تأکید کرد: مراسم افتتاحیه فردا از قرارگاه مرکزی راهیان نور با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و خانواده شهدا برگزار می‌شود.

برنامه اردوی راهیان نور در غرب

همچنین عباس محمدی، مسئول اردوهای دانش‌آموزی استان اصفهان با بیان اینکه این اردوها از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه انجام می‌شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان در این اردوها در شهر سنندج حضور می‌یابند و در اردوگاه این شهر رزمایش دیدنی برای آن‌ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: شهر سقز دومین مقصد دانش آموزان در اردوهای راهیان نور است و بعد از گذر از شهر دیوان دره راویان اتفاقات این مسیرها را برای دانش آموزان بیان می‌کنند، بانه سومین مقصد این اردوها است و دانش آموزان در این شهر در اردوگاه شهید نصرالهی حضور می یابند و برای آنها برنامه‌های فرهنگی اجرایی می‌شود.

مسئول اردوهای دانش‌آموزی استان اصفهان ادامه داد: ابتدای این جاده یادمان بوالحسن در ارتفاعات این منطقه است که عملیات کربلای ۱۰، والفجر چهارو والفجر۹ در این منطقه بود که این عملیات برای دانش آموزان توضیح داده می شود.

وی گفت: مطابق برنامه‌ریزی استقرار دانش آموزان در اردوگاه ابوذر گنج نامه همدان خواهد بود و با استفاده از افراد فعال فرهنگی برنامه ها تا شب ادامه خواهد داشت و حرکت به اصفهان روز بعد است.

محمدی خاطرنشان کرد: در این اردوها دانش آموزان به مدت سه شب و سه روز در مناطق عملیاتی و در مسیرها هستند و تردد در طول مسیر و یادمان ها در طول روز مطابق برنامه ریزی ها خواهد بود تا دانش آموزان سفر به یاد ماندنی و قابل استفاده ای را داشته باشند.

افتخار به گذشته و امید به آینده

مرتضی شکری، رییس اداره فرهنگی و هنری اردوهای دانش آموزی استان اصفهان با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده است، اظهار کرد: تداعی صحنه‌ها در غرب و جنوب با آداب و تجدید میثاق با شهدا است و از ۲۲ مهر تا ۲۶ بهمن ماه سال ۹۶ سه مرحله اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور را داشتیم که دو مرحله برای خواهران و یک مرحله برای برادران بود که در کل ۱۷هزارو ۳۵۰ نفر دانش آموز و همکار فرهنگی  و عوامل سپاه و بسیج به این اردو در غرب استان ایلام و در جنوب به استان خوزستان اعزام شدند.

شکری اضافه کرد: از تعداد ۱۷ هزارو ۳۵۰ دانش آموز حدود ۶هزار و ۱۵۰ نفر دانش آموز دختر در قالب ۲۲۱ اتوبوس از ۲۱۲ آموزشگاه متوسطه دوم بودند و تعداد شش هزارو ۳۱۴ نفر دانش آموز پسر در ۱۶۱ اتوبوس از ۱۳۸ دبیرستان پسرانه به این اردو اعزام شدند.

وی ادامه داد: همراه این دانش آموزان تعداد ۴۹۵ همکار خانم و ۳۵۷ همکار آقا سرپرست اردوها و مربی دانش آموزان بودند. ۱۸۶ روحانی، ۱۵۹ طلبه خواهر و ۳۸۹ راوی مرد و هشت روایت گر خانم در این اردوها حضور داشتند که هماهنگی و اعزام آن ها بر عهده نیروهای سپاه صاحب الزمان (عج) بوده است.

رییس داره فرهنگی و هنری اردوهای دانش آموزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: برمبنای روایت همکاران قرارگاه مرکزی استان اصفهان جزء استان‌های برتر در کیفیت اعزام و اجرای برنامه‌ها در اردوهای دانش‌آموزی است. امسال هم این اردوها که شش دستگاه آن از دانش‌آموزان اصفهان هستند از ۱۶ تا ۲۱ مهرماه با اعزام ۳۰ دستگاه خواهد بود و بعد از اربعین و قبل از امتحانات دی ماه هم یک مرحله اعزام داریم و بعد از امتحانات دی ماه تا اسفند هم مرحله سوم اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزان است.

کد خبر 355299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.