اصلاح قوانین حوادث و جرایم را کاهش می دهد

تیران-نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قوانین در مجلس و فعالیت های فرهنگی و پیشگیرانه حوادث و جرایم را در کشور کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، ابوالفضل ابوترابی، در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان با اشاره به حجم بالای پرونده های قضایی و عملیات های نیروی انتظامی اظهار کرد: حجم بالای پرونده های قضایی، حوادث و جرایم زیبنده نظام و جامعه جمهوری اسلامی نیست و باید برای پیشگیری و کاهش این اتفاقات اقدام اساسی انجام شود.

وی افزود: اصلاح قوانین در مجلس و فعالیت های فرهنگی و پیشگیرانه، حوادث و جرایم را در کشور کاهش می دهد که نمونه این اقدامات را در بخش های مختلف از جمله اصلاح قانون چک و اقدامات فرهنگ سازی برای استفاده از کمربند ایمنی شاهد بوده ایم.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در کاهش حوادث جاده ای و ترافیکی، تصریح کرد: ۱۶ هزار کشته در تصادفات آمار بالایی است که با فعالیت های موثر فرهنگی قادر به کاهش این آمارها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دستگاه های فرهنگی و اداری به این دسته از دغدغه های اجتماعی بپردازند و فعالیت های خود را در جهت کاهش پدیدهای اجتماعی بکار بگیرند تا شاهد کاهش مشکلات و پیامدهای پس از آن باشیم.

ابوترابی با اشاره به پیامدهای پس از تصادفات خاطرنشان کرد: پس از وقوع یک حادثه تصادف، هزینه های زیادی همچون اورژانس، عملیات های امدادی، پوشش خدمات، پرونده های قضایی و... به جامعه تحمیل می شود.

وی گرایش به مواد مخدر را از دیگر مشکلات اجتماعی دانست و تصریح کرد: اعدام قاچاقچیان عرضه مواد مخدر را به صفر نمی رساند و باید فعالیت های آموزشی و فرهنگی برای آگاهی بخشی انجام و تقاضا برای مردم مخدر کاهش یابد.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در موضوع مواد مخدر نیاز به اصلاح قوانین و ایجاد شرایط سخت برای قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر است و مجلس شورای اسلامی باید برای سلامت اجتماعی تلاش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه امنیت داخلی و بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امنیت داخلی و بین المللی کشور مهم است و همه مردم و مسئولان نسبت به ناامنی های مرزی آگاه باشند که فرصت برای دشمنان فراهم نشود.

وی ادامه داد: در عملیات تروریستی اهواز پس از شناسایی هویت افراد تروریست مشخص شده که بعضی از آن ها اقوام و برادرانشان عضو گروه های تروریستی از جمله داعش هستند و در خارج از کشور فعالیت می کنند.

کد خبر 355290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.