کاروان دوچرخه سواری "غریب الغربا" از کاشان به مشهد رسید

کاشان - کاروان دوچرخه سواری «غریب الغربا» پس از ۱۰ روز و رکابزنی ۱۳۰۰ کیلومتر و عبور از ۲۸ شهر به حرم رضوی در مشهد الرضا(ع) رسیدند.

مرتضی والی زاده، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: این کاروان که حرکت فرهنگی ورزشی خود را به یاد شهید چهار ساله حادثه تروریستی اهواز از مشهد ارهال آغاز کرده است ظهر امروز(شنبه) به مشهد مقدس رسید.

وی افزود: اعضای این کاروان ۱۲ نفره روز پنجشنبه پنجم مهرماه در آستانه برگزاری آیین سنتی مذهبی قالی شویان کاشان (آیینی که در فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو به ثبت رسیده است و هر سال در دومین جمعه مهرماه مصادف با تاریخ شهادت حضرت سلطان علی بن محمد باقر(ع) توسط اهالی فین کاشان در مشهد اردهال برگزار می‌شود) از مشهد اردهال و آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) حرکت خود را آغاز کردند.

والی زاده گفت: کاروان دوچرخه سواری «غریب الغربا» امسال نوزدهمین رکابزنی خود را همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و با هدف ترویج و پاسداشت فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت، ابراز ارادت مردم ولایت مدار کاشان به حضرت امام رضا(ع)، بهره گیری از فرصت حضور در مسیر معنوی زیارت امام رضا(ع) در راستای معرفی مشهد اردهال به عنوان کربلای ایران و پاسداشت مقام والای سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) و همچنین گسترش فرهنگ ورزش همگانی آغاز کرد.

وی تصریح کرد: دوچرخه سواران در این ۱۰ روز مسیر استان های قم، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی را با عبور از ۲۸ شهر و شهرستان از جمله قم، بومهن، دماوند، فیروزکوه، سوادکوه، ساری، بهشهر، بندرگز، گرگان، آزادشهر، جنگل گلستان، چمنبید، مانه و سملقان، بجنورد، شیروان، قوچان، چنارانو ... مشهدمقدس طی کردند.

والی زاده تصریح کرد: مسن ترین فرد این کاروان که نوزدهمین رکابزنی خود را ثبت می کند ۵۸ سال سن و کم سن ترین آن ها ۱۶ سال سن دارد.

کد خبر 355286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.