برنامه‌های هفته ملی کودک آغاز شد

هفته ملی کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از صبح شنبه ۱۴ مهر در تهران و بسیاری از شهرهای کشور آغاز شد.

به گزارش ایمنا، هفته ملی کودکان در سراسر ایران و با شعار «آینده را باید ساخت» از صبح روز شنبه ۱۴ مهر فعالیت خود را آغاز کرد.

در برنامه‌ریزی برای برنامه‌های این هفته ملی در سال جاری،  ۳۰ سازمان و نهاد، همچون هلال‌احمر، انجمن دیابت، وزارت بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی، شورای کتاب کودک، سازمان فضایی ایران، آتش‌نشانی، و... همکاری داشته‌اند.

استفاده از کارگاه‌های کانون پرورش فکری در بخش‌های ‌فرهنگی، هنری و ادبی در همین نمایشگاه - که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود  و اکران فیلم، اجرای تئاتر و برنامه‌های صحنه‌ای هم بخش دیگری از برنامه‌های این هفته فرهنگی است

علاقه‌مندان  به مباحث پژوهشی نیز می‌توانند در هفته ملی کودک در ۳ نشست و کارگاه تخصصی که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادها برپا می‌شود، شرکت کنند.

همچنین ویژه برنامه‌ی «شبی با سینمای کانون» ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه ۱۴ مهر در پردیس سینمایی کوروش برپا می‌شود و در عین حال برترین‌های نیم قرن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در قالب فیلم کوتاه، بلند و انیمیشن هر روز عصر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون نمایش داده می‌شود.

در عین حال، ۱۱ فیلم‌ منتخب سی‌ و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «هفته سینمای کودک» از سوی کانون و بنیاد سینمایی فارابی به صورت اکران خصوصی برای اهالی سینما، رسانه و کودکان‌ و نوجوانان در سینما تئاتر کانون واقع در خیابان خالداسلامبولی تهران در این هفته به روی پرده می‌رود.

در همین حال، دو فیلم از سینمای هنر و تجربه با موضوع و محوریت کودکان در نخستین روز هفته‌ی ملی کودک در سینما تئاتر کانون به نمایش در می‌آید.

در برنامه‌های هفته ملی کودک در هفته جاری همچنین مربیان کانون با حضور در بیمارستان‌های بهرامی، حضرت‌ علی‌اصغر(ع) و قلب شهید رجایی به اجرای برنامه‌های جذاب و تاثیرگذار برای کودکان بستری در این مراکز خواهند پرداخت.

برگزاری مراسم روز جهانی کودک (دوشنبه ۱۶ مهر) در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران و در دیگر شهرهای کشور با حضور کودکان و نوجوانان و مسوولان از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

یادآوری می‌شود همچون سال‌های گذشته در این هفته ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون رایگان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 355272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.