نرخ مصوب شیر، مورد رضایت دامداران نیست

لنجان-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: در راستای رسیدگی به شکایات ارایه شده توسط مردم این نتیجه حاصل شد که تعاونی دامداران شهرستان، شیرخام را با قیمت ۱۸ هزار و ۸۰۰ ریال از دامدارن تحویل می گیرند که منجر به توزیع با قیمت ۲۴ هزار ریال به صورت خرده فروشی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدمهدی دهقانی در نشست کارگروه تنظیم بازار شهرستان، نظارت و تنظیم بازار را دو وظیفه مهم اداره صنعت، معدن و تجارت دانست و اظهار کرد: تنظیم بازار مجموعه ای از مقررات، سیاست ها، استراتژی ها و اقداماتی است که در راستای حمایت از مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان انجام می شود تا با کنترل مقدار و قیمت عرضه و تقاضا، از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان حمایت شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت به وجود آمده و مشکلات اقتصادی حاکم بر بازار، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان به همراه نمایندگان برخی دستگاه ها از جمله اتاق اصناف، مراکز بهداشت و اماکن، بر فعالیت بازار و واحدهای صنفی نظارت و گروه های پر مصرف را مورد بازرسی و پایش قرار دادند تا شاهد حفظ حقوق مصرف کنندگان باشیم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با اشاره به فعالیت سامانه۱۲۴  در این شهرستان تصریح کرد: این سامانه با هدف دریافت شکایات مردمی از تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه و فروش کالاهای قاچاق، فروش اجباری، درج نکردن قیمت روی اجناس، صادر نکردن صورت حساب برای مشتری، رعایت نکردن مقررات بهداشتی، حراج و فروش فوق‌العاده غیرقانونی، فروش کالا از طریق قرعه‌کشی، مجهز نبودن واحدهای صنف به دستگاه توزیع دیجیتالی و تداخل صنفی فعال است.

وی اضافه کرد: در گذشته مردم نمی توانستند شکایت های خود را با مسئولان در میان بگذارند و رسیدگی به شکایات مردم به صورت فوریتی نبود که برهمین اساس تصمیم گرفته شد به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم با راه اندازی سامانه ۱۲۴، رسیدگی به مشکلات آنان به صورت شبانه روزی و فوری در دستور کار قرار بگیرد.

دهقانی با بیان اینکه پس از هر تماس تلفنی یا شکایتی که روی سایت ثبت می‌شود بازرسان سازمان به صنف خاطی مراجعه و به شکایت رسیدگی می‌کنند، ادامه داد: یکی از مسایلی که در مدت گذشته با این سامانه در میان گذاشته شده مسئله قیمت شیر و لبنیات در شهرستان لنجان بوده که اعتراضات بسیاری را نیز به همراه داشته است.

وی عنوان کرد: طبق تصمیمات گرفته شده در جلسات کارگروه تنظیم بازار و محاسبات انجام شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نظر رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رییس کارگروه تنظیم بازار حداکثر قیمت شیرخام تحویلی در کارخانجات معادل ۱۵ هزار و ۷۰۰ ریال تعیین شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با بیان اینکه بهای جدید شیرخام، تولیدکنندگان را راضی نکرده است، خاطرنشان کرد: در راستای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به شکایات ارایه شده توسط مردم رسیدگی شد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تعاونی دامداران شهرستان لنجان با قیمت ۱۸ هزار و ۸۰۰ ریال شیرخام را از دامدارن تحویل می گیرد که منجر به توزیع با قیمت ۲۴ هزار ریال به صورت خرده فروشی می شود.

وی متذکر شد: با توجه به لزوم اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار و محاسبات کشور باید با آسیب شناسی به سمتی حرکت کنیم که مصوبات این کارگروه در شهرستان لنجان به درستی اجرا و در نهایت شاهد حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باشیم.

کد خبر 355230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.