بیش از ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور در روستا تولید می‌شود

گلپایگان- امام جمعه موقت گلپایگان گفت: روستاییان و عشایر نقش اساسی در تحقق و پیشرفت اقتصاد مقاومتی دارند تا جایی که ۲۷.۵ درصد از تولید ناخالص ملی را عشایر و روستاییان تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام مصطفی شیخعلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی ضامن امنیت و آرامش جامعه است.

وی افزود: امنیت و آرامش دو مقوله مهم است که باید قدر آن را بدانیم، امروز نیروی انتظامی در خدمت به مردم و در کنار مردم است و تلاش این نیرو بر آحاد مختلف مردم پوشیده نیست.

امام جمعه موقت گلپایگان تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ ارزش‌ها و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است، نیروی انتظامی در ایام و مناسبت‌های سال در تمام عرصه‌ها به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروهای مقتدر انتظامی در مقابله با اشرار و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا و در راستای امنیت و آرامش مردم از جان خود می‌گذرند.

شیخعلی با اشاره به روز روستا گفت: روستاییان و عشایر نقش اساسی در تحقق و پیشرفت اقتصاد مقاومتی دارند، ۲۶درصد جمعیت کشور را روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند و ۲۷.۵ درصد از تولید ناخالص ملی را عشایر و روستاییان تولید می‌کنند.

وی افزود: براساس آمار تنها ۷.۲ درصد اعتبارات به توسعه روستاها اختصاص دارد، روستاییان از حداقل امکانات و اعتبارات استفاده می‎کنند، اما کم‎ترین توقع را دارند.

امام جمعه موقت گلپایگان تأکید کرد: یکی از وظایف مسئولان رسیدگی به روستاها است، باید به اشتغال و بهداشت در روستاها توجه ویژه شود، نتیجه آبادانی روستاها جلوگیری از مهاجرت و ازدحام جمعیت در شهرها است.

وی اظهار کرد: شکست ناپذیری، عظمت ایران و اقتدار ایران سه واژه مهم است، کسانی که مرتب می گویند که تنها راه نجات کشور از اقتصاد پناه بردن به دشمن است، خیانت می‌کنند.

شیخعلی با اشاره به حمله موشکی سپاه و پاسخ قاطع و سریع به تروریستها افزود: ایران تنها کشوری است که پس از روسیه و آمریکا می‌تواند هدف‌های دور دست با موشک داشته باشد، حمله موشکی سپاه در حدود ۸۰۰ کیلومتری مقر تروریست‎ها که مورد حمایت آمریکا است اقتدار ملت ایران و عظمت سپاه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به توقف افزایش بی‌رویه ارز و سکه، کاهش قیمت برخی‌کالاها در کشور، گفت: صدور رأی دادگاه لاهه به نفع ایران بعد از برجام و برگرداندن بعضی تحریم‌ها یکی از موفقیت‌ها در هفته گذشته بوده است.

کد خبر 355195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.