کمبود در بازار موبایل روند کاهش قیمت آن را کند می کند

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: با توجه به افت شدید نرخ دلار و سقوط آزاد این ارز در روز های اخیر، قیمت انواع تلفن همراه کاهش یافته اما به دلیل کمبود در بازار موبایل، روند کاهش قیمت آن تدریجی است.

حسن میر شمشیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد کاهش قیمت تلفن همراه، اظهار کرد: قیمت انواع موبایل که به دلیل رشد نرخ دلار در ماه های اخیر افزایش یافته بود با شیب ملایمی کاهش می یابد.

وی افزود: پس از نوسانات اقتصادی اخیر کمبود کالا در این بازار به اوج خود رسیده است؛ پیش از این پنج هزار گوشی تلفن همراه به بازار تزریق می شد و مشتری خاصی نداشت، اکنون ۵۰ دستگاه تلفن همراه به بازار وارد می شود و متقاضیان نیز برای خرید صف می کشند.

میرشمشیری خاطر نشان کرد: در واقع کالایی برای کاهش قیمت در بازار تلفن همراه وجود ندارد که با کاهش قیمت دلار از قیمت آن هم کاسته شود اما در صورت موجود بودن کالا در بازار بی شک از کاهش قیمت دلار تاثیر می گیرد.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان با اشاره به گوشی های موبایل موجود در گمرک، گفت: ۶۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه در ابتدای نوسانات اقتصادی اخیر توسط گمرک ضبط شد و با پیگیری های وزیر ارتباطات رسانه ای شد اما هنوز قوه قضائیه دستوری در مورد ورود این تعداد موبایل به بازار نداده است.

وی با اشاره به صحبت های اخیر وزیر ارتباطات در مورد کاهش قیمت گوشی های تلفن همراه، تصریح کرد : گفته های وزیر ارتباطات در مورد کاهش ۲۰ درصدی قیمت تلفن همراه نسبی است زیرا نمی توان در این مورد آمار دقیقی ارائه کرد اما به نسبت کاهش نرخ دلار، قیمت تلفن همراه نیز کاهش یافته است؛  پنج تا شش درصد تفاوت قیمت با آنچه وزیر ارتباطات به آن اشاره کرده در بازار مشاهده می شود.

میرشمشیری با اشاره به تاثیر مستقیم قیمت دلار بر ارزش گوشی های تلفن همراه، گفت: با توجه به اختصاص نیافتن دلار دولتی ( ۴۲۰۰ تومانی)  به شرکت های وارد کننده تلفن همراه، این شرکت ها قادر به وارد کردن کالا نیستند بنابراین برای تامین نیاز بازار با مشکل مواجه هستیم.

وی همچنین با اشاره به دستگیری تعدادی از واردکنندگان تلفن همراه، اضافه کرد: بیشتر مدیران شرکت های وارد کننده تلفن همراه بابت فعالیت های خود در زندان به سر می برند و نیمی از فروشگاه های بزرگ تلفن همراه کشور نیز تعطیل شده اند.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان در پاسخ به اینکه چرا در بعضی از شهرها تفاوت قیمت برای تلفن های همراه وجود دارد، اظهار کرد: تمامی عرضه کنندگان و فروشندگان تلفن های همراه در سراسر کشور، ابتدای صبح قیمت های خود را از بازار تهران دریافت می کنند و قیمت ها در سراسر کشور غیر از مناطق خاصی همچون نقاط مرزی و مناطق آزاد تجاری، یکسان است، قیمت های اعلام شده از سوی بازار تهران نیز با توجه به موجودی این بازار، اعلام می شود.

میر شمشیری گفت: اخیرا تعدادی از تلفن های همراه بی کیفیت و فاقد گارانتی نیز از کشورهای عربی وارد کشور می شود که هیچ ساز و کار و نظارت خاصی برای توزیع و بررسی آنها وجود ندارد و بلافاصله در بازار با قیمت های گزاف به فروش می رسند.

کد خبر 355193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.