حرف های فضایی نزنیم و برای بهبود وضعیت مردم نجومی تلاش کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به هفته جهانی فضا و نجوم، گفت: حرف های فضایی نزنیم، حقوق های نجومی برای خودمان اختصاص ندهیم اما برای مردم نجومی تلاش کنیم و قدردان آنها باشیم که در برابر فشارها از خود پایداری نشان می دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در همایش نجوم و هفته گردشگری فضاپایه که در نیاسر کاشان برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز کسانی که در جهان دست به خشونت و خونریزی می زنند و سیاست خود را بر این اساس پیش می بردند به علم نجوم رجوع می کردند به راحتی می دیدند چیزی که به‌ دنبال آن در زمین هستند شاید به اندازه غباری از منظومه شمسی نباشد.

وی با اشاره به اینکه نجوم علم خضوع و خشوع است، افزود: در شرایط امروز و خشونت های فراوان ترویج نجوم به ترویج صلح در دنیا و ترویج معرفت کمک می کند

وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به سابقه تاریخی نجوم در منطقه کاشان و نیاسر، اظهار کرد: یکی از افرادی که در این منطقه بسیار مشهور است غیاث‌الدین جمشید کاشانی است، این دانشمند و دیگر دانشمندان هر چه علمشان بیشتر می شد در برابر  خداوند و خلق او خضوع و خشوع بیشتری پیدا می کردند.

آذری جهرمی با اعلام شروع کلنگ زنی پارک گردشگری فضاپایه در منطقه نیاسر کاشان، بیان کرد: طراحی پارک گردشگری فضا پایه برای ترویج علم نجوم مطابق استانداردهای بین المللی آغاز شده و امروز در اولین روز از هفته جهانی فضا،  مراسم کلنگ‌زنی آن اجرا می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر ضرورت افزایش همدلی و همراهی میان اعضای دولت، مجلس و قوه قضاییه تصریح کرد: حرف های فضایی نزنیم، حقوق های نجومی برای خود قائل نشویم اما برای مردم تلاش های نجومی کنیم و قدردان آنها باشیم که در برابر فشارها از خود پایداری نشان دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز همچنین در سفر به نیاسر کاشان در شورای اداری این شهرستان با حضور مقامات منطقه ای حضور یافت و به بررسی مشکلات و موانع ارتباطی موجود در مخابرات منطقه پرداخت.

کد خبر 355147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.