تعامل شهرداری اصفهان با بانک جهانی برای رفع مشکلات زیست محیطی

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله بانک جهانی مذاکراتی انجام داده تا بتواند از تجربیات و دانش آن‌ها برای رفع مشکلات زیست محیطی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: موضوع آلودگی هوای اصفهان از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو شهرداری اصفهان سعی دارد با به کارگیری راهکارهای اساسی محیط امن و سالم برای زندگی همراه با آرامش و آسایش شهروندان فراهم سازد.

وی افزود: موضوعی که می‌تواند اصفهان را تهدید کند آلایندگی‌های جوی و صوتی است که تا کنون ما توانستیم با تمام ادارات و سازمان‌های داخل استان و تهران ارتباطات تعاملی خوبی برقرار و از حجم آلایندگی‌ها بکاهیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهم شهرداری اصفهان برای کاهش سطح آلودگی‌ها، توسعه شبکه معابر عمومی، توسعه حمل و نقل عمومی، تقویت مترو، توصیه به مردم برای استفاده کمتر وسایل نقلیه شخصی، فیلترینگ کارخانجات اطراف اصفهان و رعایت مسایل زیست محیطی بوده است.

وی ادامه داد: در این باره توانستیم با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله بانک جهانی مذاکراتی انجام دهیم تا بتوانیم از تجربیات و دانش آنها برای رفع مشکلات زیست محیطی کمک بگیریم چرا که بر این باور هستیم آنها می‌توانند در زمینه‌های فنی، علمی و مطالعاتی کمک کنند؛ این برای نخستین بار است که در خصوص مسایل زیست محیطی با بانک جهانی تعامل برقرار شده است.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: با خرد جمعی و همکاری تمام دستگاه‌ها و بهره‌مندی از امکانات داخلی و خارجی شاهد شهری باشیم که در جایگاه واقعی خود قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری میراثی و متعلق به نه تنها ایرانیان بلکه جهانیان است، تاکید کرد: باید مراقب باشیم اصفهان با آن همه زیبایی، دارایی و میراث باقی مانده دستخوش خطرات از جمله تهدیدهای زیست محیطی نشود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری درصدد است از نهادهای بین‌المللی زیست محیطی از جمله بانک جهانی کمک‌های فنی و دانش‌های لازم را دریافت کند، اظهار کرد: شهرداری به این موضوع ورود پیدا کرد تا اهمیت موضوع آلودگی‌های زیست محیطی برای همگان بیشتر ملموس شود.

نوروزی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پایش آلودگی هوا در اصفهان، گفت: در شهر اصفهان تعداد ۹ ایستگاه برای پایش هوا و صوت فعال است و ماموریت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهد، البته تقویت ایستگاه‌ها در دستور کار است.

کد خبر 355107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.