استفاده از منابع آبی جدید برای کشت پاییزی در دهاقان ممنوع!

دهاقان – فرماندار شهرستان دهاقان گفت: استفاده از منابع آبی جدید برای کشت پاییزی ممنوع است.

علی‌اصغر قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منابع آبی جدید مثل چاه‌هایی که برای مقابله با بحران کم آبی است کسی برای بهره‌برداری از آن‌ها برای کشت پاییزی در شهرستان مجاز نیست و تنها برای حفظ درختان و حراست از باغ‌ها و مزارع کشاورزی باید به کار رود.

وی با بیان این که تامین آب آشامیدنی از اولویت‌های برنامه مسئولان است، گفت: با گذر زمان اهمیت این مسئله بیش از پیش مشخص می‌شود البته برای مدیریت آب آشامیدنی نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر وجود دارد.

فرماندار شهرستان دهاقان، با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی، خاطرنشان کرد: نگاه مسئولان، مردم و به ویژِه کشاورزان به آینده باید دقیق‌تر باشد و با صرفه‌جویی، از منابع آبی موجود استفاده بهینه داشته باشند.

قاسمیان عملکرد اداره‌های آب و فاضلاب شهری، روستایی و منطقه‌ای شهرستان را در سال جاری مطلوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه همت مسئولان و برنامه‌ریزی‌های شورای حفاظت از منابع آب باعث شده آب آشامیدنی در شهر و روستاها تأمین و به بقای کشاورزی کمک شایانی شود.

وی از حفر چاه‌ها به صورت مجتمعی برای تأمین آب آشامیدنی روستاها خبر داد و افزود: استفاده از بعضی چاه‌های موجود و حفر چاه‌های بحران برای تأمین آب آشامیدنی روستاها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با تعداد چاه‌های کمتر با بهره‌وری روستاهای بیشتری از این چاه‌ها استفاده کنند.

فرماندار شهرستان دهاقان، خاطرنشان کرد: قبلاً برای تأمین آب آشامیدنی روستاها، هر روستا چاه جداگانه‌ای داشت، اما با توجه به سیاست‌های جدید یک چاه می‌تواند آب مورد نیاز دو یا چند روستا را تأمین کند.

کد خبر 355097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.