روستاییان وام اشتغال با نرخ ۶ درصد دریافت می کنند/حمایت دولت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری

نطنز- رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: روستاییان با هزینه اندک منازل خود را به محل اقامت گردشگران تبدیل کنند البته برای اجرای این طرح وام هایی با نرخ شش درصد در قالب اشتغال روستایی در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در سفر به این شهرستان در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی نطنز اظهار کرد: در حال حاضر حوزه گردشگری توانسته است بهترین امکانات را در زمینه اشتغال‌زایی و درآمدزایی فراهم کند و از این جهت کشوری با غنای تاریخی ایران می‌تواند علاوه بر بهره‌برداری اقتصادی برای اشاعه فرهنگ ناب اسلامی از ظرفیت حضور گردشگران خارجی بهره ببرد.

وی افزود: تحقق این مهم  حتی می‌تواند در تعمیق روابط فرهنگی دولت‌ها ، نقش موثری ایفا کند.

معاون رییس جمهور با اشاره به موضوع بوم‌گردی گفت: با تلاش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، تا کنون ۶۰۰ قطب بوم‌گردی در کشور فعال شده است.

مونسان با بیان اینکه با تحقق بیشتر قطب بوم‌گردی تعداد ۱۶ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود، تصریح کرد: روستاییان می‌توانند با هزینه اندک منازل خود را به محل اقامت گردشگران تبدیل کنند که برای اجرای این طرح، آنان با وام‌هایی که با نرخ شش درصد در نظر گرفته شده در قالب اشتغال روستایی حمایت می‌شوند.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: دولت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری حمایت کامل می‌کند و برای طرح‌های گردشگری از محل صندوق توسعه ملی، بدون هیچ سقف و محدودیتی تسهیلات با نرخ حداکثر ۱۴ درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به امکان بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از تسهیلات حوزه گردشگری اظهار کرد: شهرستان نطنز با توجه به وجود بناها و آثار تاریخی ارزشمند و بقاع متبرکه از جمله آستان مقدس آقا علی عباس‌(ع) که سالیانه پذیرای بیش از ۳.۵ میلیون زائر و مسافر از شهرهای کشور است، می‌تواند به قطب گردشگری استان اصفهان و حتی کشور تبدیل شود.

کد خبر 355090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.