نماسازی شهری بر رفتارهای انسانی تاثیر به‌سزایی دارد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: هرچقدر در نماسازی شهر براساس الگوهای منطبق با مفاهیم اصیل معماری بویژه معماری شهر اصفهان عمل شود، رفتارهای مناسب در فضای شهری بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی نیا عصر امروز (۱۱مهر) در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان اظهار کرد: برخی رفتارهای انسانی در فضای شهری متاثر از تصویر ذهنی آنها از نمای شهر و جداره سازی هاست.

وی افزود: اغتشاش بصری که در اثر ناهمگونی نماهای شهری ایجاد می شود باعث بروز رفتارهای نامناسب و ناهمگونی های رفتاری در شهروندان شده و این مهم خود گویای اهمیت نمای شهری است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: اصفهان از پیشینه تاریخی و معماری غنی (مکتب اصفهان ) برخوردار است و باتوجه به شرایط اقلیمی این شهر باید در به‌کارگیری مصالح ساختمانی متناسب با اقلیم وهمچنین به کاربردن هارمونی لازم با مولفه های معماری اصفهان در ساخت وسازها دقت لازم را به‌کار برد.

حسینی نیا با تاکید براینکه برای نماسازی از فناوری های نوین و تکنولوژی روز هم نباید غافل شد، افزود: اعتقاد ما بر این است که معماران و طراحان برای ساختمان سازی و جلوگیری از هدررفت انرژی (از مقررات ملی ساختمان است) با نگاه فنی، باید مدیریت انجام این کار را با تفکر خلاقانه خود، توجه به معماری اصیل و فناوری های نو به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر کمک به معماران وطراحان، برای دانشجویانی که در فضاهای دانشگاهی تحصیلات آکادمیک گذرانده‌اند نیز مفید است، افزود: دانشجویان با بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند با مصالح و متریال های (مواد) روز دنیا آشنا شوند و در نتیجه در طراحی های خود رویکردهای جدید معماری را به‌کارگیرند.

کد خبر 355088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.