ضیایی: سرنوشت کولاکوویچ به زودی مشخص می‌شود

رییس فدراسیون والیبال گفت: نتایج تیم ملی والیبال در نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان قابل قبول نبود، بازی‌های دور دوم را باید می‌بردیم و انتظار مردم هم همین بوده‌است.  

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس فدراسیون والیبال پس از پایان مجمع عادی سالیانه هیئت والیبال استان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره وضعیت قرارداد کولاکوویچ -سرمربی تیم ملی والیبال- گفت: قراردادی که کولاکوویچ دوسال پیش با فدراسیون والیبال امضا کرد دو به علاوه دو بود، یعنی یک قرارداد تا پایان سال ۱۳۹۷ و یک قرارداد تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعتبار دارد. با توجه به اتفاقاتی که رخ داد قرارشد مجمعی با صاحب نظران والیبال برگزار کنیم و در این جلسات با آسیب شناسی و بررسی نتایج تیم ملی نظراتی بیان خواهد شد که سرنوشت ادامه همکاری با کولاکوویچ را رقم می زند.

وی ادامه داد: ایراداتی وجود دارد که البته به فرد کولاکوویچ هم وارد نیست که قطعا دستیاران و نیمکت تیم، بازیکنان، سرپرست و فدراسیون والیبال دخیل هستند. نتایج تیم ملی والیبال در نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان قابل قبول نبود، بازی‌های دور دوم را باید می‌بردیم و انتظار مردم هم همین بوده‌است.  

رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا بحث خداحافظی بین بازیکنان تیم ملی و خصوصاً سعید معروف مطرح بوده یا خیر؟ اظهار کرد: فدراسیون چنین تصمیمی نگرفته، از طرف بازیکنان هم چنین چیزی مطرح نشده است و برای اولین بار است که چنین صحبت هایی را می‌شنوم. بعضی بازیکنان با توجه به توانایی‌های وجودیشان به این نتیجه می‌رسند و بعضی دوست دارند در اوج کنار بروند؛ ضمن اینکه در همه دنیا خداحافظی یا ماندن در دنیای ورزش برعهده خود بازیکن است.

ضیایی با بیان اینکه فدراسیون برنامه جوان سازی تیم ملی را در دستور کار قرارداده است، تاکید کرد: در بازی‌های جهانی پنج بازیکن زیر ۲۰ سال داشتیم که خوش درخشیدند، طبیعتاً این رسم روزگار است جوانترها می‌آیند و مسن‌ها می‌روند و یا بعضاً به عنوان فرد یا بازیکن باتجربه در مواقع خاص در کنار تیم می‌مانند.

وی  در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی اینکه آیا فدراسیون برنامه‌ای برای برگزاری اردو تیم ملی بزرگسالان در اصفهان دارد یا نه؟ اظهار کرد: بیشتر به دنبال برگزاری رویدادهای آسیایی و بین المللی در اصفهان هستیم که این موضوع برای رشد و توسعه والیبال در اصفهان و بازگشت این استان به اوج کمک بسیاری خواهد کرد. البته برگزاری اردو هیچ منعی ندارد، اگر مسئولین استانی اراده کنند این قول را خواهم داد اردوهایی را برای تیم های ملی آقایان و بانوان در اصفهان برگزار کنیم.

ضیایی ظرفیت اصفهان در والیبال را بالا دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازیکنان مطرحی از این استان در تیم ملی حضور دارند که بسیار تاثیر گذار هستند، مسئولین استانی باید قدر این ظرفیت‌ها را بدانند و تقویت کنند و فدراسیون هم این آمادگی را دارد تا به اصفهان کمک کند.

رییس فدراسیون والیبال در پاسخ به سوالی درباره انتصاب احمد سعادتمند به عنوان سرپرست این فدراسیون، گفت: به صورت رسمی از سمت وزارت ورزش و جوانان چیزی نشنیدم. این بحث‌ها را  سعادتمند پیش کشیده ولی به نظر من افراد بهتری واجد شرایط برای سرپرستی فدراسیون هستند.

وی درباره اجرا قانون منع بکارگیری بازنشتگان در فدراسیون‌ها تصریح کرد: فدراسیون‌های ورزشی شغل نیستند، فدراسیون والیبال فقط ۱۰ درصد از اعتباراتش را از وزرات ورزش می‌گیرد و حقوق بگیر دولت نیستیم. در هیچ جای دنیا چنین وضعیتی حاکم نیست، رییس فدراسیون جهانی ۷۵ ساله است، رییس کنفدراسیون آسیا ۸۵ ساله است و اصلا بازنشستگی برای این کارها معنی و مفهومی ندارد. قانون امروز برای فردا وضع می‌شود و قانون را برای دیروز وضع نمی‌کنند، به هر حال بحث قانون در کشور راه افتاده و مخالفان و موافقان زیادی دارد. کسی قرار نیست در مقابل قانون بیاستد و اگر در دولت و خدمات دولتی دنبال این قانون بودیم خیلی بهتر بود تا در ورزش به دنبال آن باشیم.

ضیایی با بیان این نکته که اراده سیستم و حاکمیت هرچه باشد به جای خود محترم است، تاکید کرد: قانونی وضع شده و قصد مقابله با آن را نداریم اما نظرات خود را می‌گوییم و این قانون ماسبق نمی‌شود. رییس فدراسیون‌ یا رییس هیئت ورزشی بودن شغل نیست و اگر شغل باشد ظلم به آن رشته است که کسی رییس فدراسیون شود و چشم به پنج میلیون تومان حقوق دولتی بدوزد. البته از اول کارم در مجموعه نه حقوقی از فدراسیون گرفتم و نه خواهم گرفت.

رییس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تعلیق و یا از دست دادن کرسی‌های بین المللی را در صورت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: در ورزش، مجامع بین المللی ادبیات داخل کشورها را لحاظ نمی‌کند، آنها آیین نامه و اساسنامه ویژه خود را دارند و براساس آن حرکت می‌کنند. ضمن این که بعید نیست که برخی از رشته‌های ما دچار تعلیق شوند.

کد خبر 355073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.