نیازی: عمر کوتاه مدیریت شهرها آسیب جدی برای سرمایه گذاری است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری های شهرداری تهران عمرکوتاه مدیریت شهری را یک آسیب جدی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: در دوره مدیریت های مختلف شهر باید حمایت‌های لازم از سوی دولت و شورای شهر برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود تا آنان با خیالی آسوده سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نیازی امروز ( چهارشنبه) در سیزدهمین نشست مدیران سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور درباره اجرایی کردن قراردادها اظهار کرد: شناخت پتانسیل‌های شهرها در جلب مشارکت های مردمی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه باید به روش‌های سرمایه‌گذاری تنوع بخشید که در این راستا باید دارایی‌های شهرداری‌ها را شناسایی کرد، افزود: با نوعی قانون‌گذاری می توان بسیاری از فرصت‌های شهرها را به دارایی تبدیل کرد، به طور مثال جمع آوری زباله انباشته و دفن آن برای شهرداری هزینه دارد، اما می‌توان از آن برای تولید برق استفاده کرد که در تهران بر اساس برخی از قراردادها با سرمایه‌گذاران خارجی در آینده از این تکنولوژی برای تولید برق استفاده خواهد شد و این خود به نوعی درآمدزایی محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه در تعریف فرصت‌ها باید مشوق‌ها را نیز در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: برای اینکه سرمایه‌گذار در شرایط فعلی حاضر به سرمایه‌گذاری شود، نیازمند مشوق است؛ مخاطره پذیری و بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران باید مورد توجه قرار گیرد؛ چنان چه یک سرمایه گذار ریسک سرمایه‌گذاری را پذیرفت، قاعدتاً  باید سود بیشتری را دریافت کند.

نیازی خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که سرمایه گذاری با روش‌های جدید زود بازده نیست و فرآیند مذاکرات آن نیز زمان‌بر است.

وی عمرکوتاه مدیریت شهری را یک آسیب جدی عنوان کرد و گفت: در دوره مدیریت های مختلف شهر باید حمایت‌های لازم از سوی دولت و شورای شهر برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود تا آنان با خیالی آسوده سرمایه گذاری کنند.

کد خبر 355061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.