۵۵۰ کودک در اصفهان خانواده جایگزین دارند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان از سرپرستی ۵۵۰ کودک توسط خانواده‌های جایگزین به دلیل عدم داشتن شرایط لازم در والدین اصلی آنها خبر داد.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان  اینکه با توجه به دستورالعمل ابلاغی همه مهدهای کودک ملزم به نصب دوربین مداربسته در داخل و بیرون مراکز خود هستند، اظهار کرد: اجرای این طرح برای همه الزامی است و هر گونه سرپیچی از آن تخلف محسوب می‌شود.

وی در خصوص افزایش شهریه مهدهای کودک بهزیستی در سال جدید افزود: شهریه این مهدها به طور متوسط ۱۵ درصد افزایش داشت که این مبلغ معادل 200 هزار تومان و مربوط به تیرماه امسال بود و بعد از آن هم نرخ تورم تا حدودی افزایش داشت اما این تعرفه تغییری نداشته است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه درصد افزایش یافته تعرفه در مهدهای شهری و روستایی متفاوت است، اظهار کرد: این مبالغ بر اساس تعداد ستاره و رتبه مهدهای کودک متفاوت است و حتی برخی مهدهای کودک نرخ شهریه را زیر تعرفه در نظر می‌گیرند تا ثبت نام بیشتری از کودکان داشته باشند.

ناجی با بیان  اینکه ۳۶ هزار نفر در استان  اصفهان به مهد می روند، تصریح کرد: این در  حالی است که در استان  اصفهان در گروه سنی ۳ تا ۶ سال ۲۲۰ هزار کودک واجد شرایط برای حضور در مهدهای کودک داریم و  این در  حالی است که تنها 15 درصد از این کودکان به مهد می روند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ روستامهد در استان در خصوص طرح یک وعده غذای گرم گفت: در سال گذشته یک وعده غذای گرم به هفت هزار و ۳۳۰ کودک در روستامهدها تعلق گرفت که اعتبار تخصیص یافته آن مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون تومان بود اما اعتبارات امسال هنوز ابلاغ نشده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون گزارشی از کودک آزاری در مهدهای کودک به بهزیستی نرسیده است، افزود: خوشبختانه در مهدهای کودک میزان کودک‌آزاری نسبت به جامعه عادی بسیار پایین‌تر است و مربیان دوره‌های تخصصی را دیده‌اند و مدیران نیز نسبت به این موضوع به شدت حساسیت دارند و حتی اگر کودکی در محیط خانواده مورد کودک‌آزاری قرار گرفته باشد در مهدکودک کشف می‌شود.

ناجی در خصوص یارانه کودکان در خانواده جایگزین اظهار کرد: در استان اصفهان حدود ۵۵۰ کودک تحت سرپرستی والدین اصلی خود نیستند یا به دلیل اینکه والدین اصلی شرایط حضانت را نداشتند و با دستور قضایی سلب حضانت شده‌اند و یا والدین آنها در اثر فوت یا طلاق حضانت آنها را عهده‌دار نمی‌شوند که برای این تعداد کودک که به خانواده جایگزین اعماز بستگان درجه ۲ سپرده می‌شوند ماهانه ۳۵۰ هزار تومان به حساب خانواده جایگزین واریز می‌شود تا زمانی که والدین زیستی آنها شرایط حضانت را به دست آورند.

کد خبر 355060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.