حذف رقبای خودی آفت گردشگری سلامت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در خصوص آفت‌های محدود شدن گردشگری سلامت به استان و منطقه گفت: رقابت با خودمان چندان خوب نیست و نباید در جذب گردشگر سلامت تنها به استان و کشورهای منطقه محدود شویم بلکه باید به صورت بین المللی نگاه کنیم و بازارهای جهانی را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان با بیان اینکه در بحث گردشگری سلامت علاوه بر بازده اقتصادی و گردشگری و تأثیر آن در اشتغال و توسعه شهری باید نگاه های بلندی نسبت به گردشگری سلامت داشته باشیم، اظهار کرد: این نوع گردشگری می تواند باعث ارتقای استانداردهای سلامت باشد و حتی سطح توقع مردم خودمان را هم بالا ببرد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به گردشگری سلامت، رقابت در ارائه خدمات را بالا می‌برد، افزود: با فعال شدن بخش خصوصی انتظار مردم از آن‌ها بیشتر می‌شود و مردم می‌بینند چه خدماتی می‌توانسته قبلاً ارائه شود و تاکنون ارائه نشده است و این توجه به توسعه، ارزش کمتری از بازگشت سود ریالی و اقتصادی ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص توجه به افزایش استانداردهای خدمات پزشکی تصریح کرد: توجه به این استاندارد باعث ایجاد سرمایه فرهنگی و خدماتی برای کل کشور است؛ سال‌هاست که کشور درگیر گرفتاری‌های بیرونی بوده و کسانی مایل نبودند که ایران روی پای خود بایستد.

وی افزود: توجه به دیپلماسی سلامت که یکی از آیتم های آن گردشگری سلامت است می تواند تمدن اصیل و فرهنگ ارزشمند ایران را به مردم جهان معرفی کند و شهرت ایران به عنوان یک کشور امن و قابل اعتماد با ظرفیت‌های خوب گردشگری و پزشکی می تواند برنامه‌های دشمنان ما را نقش برآب کند.

چنگیز با تأکید بر اینکه کمک به گردشگری سلامت به عنوان یک اصل پذیرفته شده است، ادامه داد: برنامه راهبردی استان در حال حاضر توسعه خدمات است، هرچند این مسیر، مسیر ریل‌گذاری شده و همواری نیست و باید این جاده را بسازیم اما مزیت آن این است که مسیر را برای دیگر نقاط کشور هموار می‌کند.

وی در خصوص آفت‌های محدود شدن گردشگری سلامت به استان و منطقه گفت: رقابت با خودمان چندان خوب نیست و نباید در جذب گردشگر سلامت تنها به استان و کشورهای منطقه محدود شویم بلکه باید به صورت بین المللی نگاه کنیم و بازارهای جهانی را در نظر بگیریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با انتقاد از برخی تخریب‌ها گفت: متأسفانه برخی خودی ها برای جذب طرف‌های غیرایرانی باعث تخریب دیگر خودی‌ها می‌شوند که این امر حاصلی جز بی اعتمادی طرف خارجی به هردوطرف ایرانی ندارد.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت ایران نوپاست، اظهار کرد: این نوع گردشگری در ایران در مرحله شروع قرار دارد و هر رفتاری که در مجامع بین‌المللی باعث سلب اعتماد شود بخش خصوصی خارجی را از همکاری با ایران دور می‌کند و توجه به این امر سهم ایران را از بازار جهانی سلامت بالا می‌برد.

چنگیز در خصوص دیگر آفت حوزه سلامت گفت: نباید منافع و بازگشت های زودهنگام را به ایجاد اعتماد و آینده نگری ترجیح دهیم چرا که این رفتاری حرفه‌ای نیست و انتظار مردم از جامعه پزشکی بیش از اینهاست.

وی نقشه درمان استان را توجه و توسعه بخش خصوصی دانست و افزود: باید سهم بخش خصوصی را افزایش دهیم و ارائه خدمت در کلینیک‌ها صرفاً خدمتی بهداشتی و پزشکی نیست بلکه کمک به امنیت کشور و ایجاد نوعی سرمایه اجتماعی است که این سرمایه‌ای دراز مدت و ماندگار است و باعث توسعه استان خواهد بود.

کد خبر 355033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.