بروکراسی اداری سرمایه گذاران را دلسرد می‌کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان اصفهان فعالیت بخش خصوصی در حوزه درمان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است.

 به گزارش ایمنا، بهروز کلیدری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان با تایید کمبود تخت‌های بیمارستانی در اصفهان اظهار کرد: باید تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها را به حدود دو برابر این تعداد برسانیم تا بتوانیم از تجمع بیماران در بخش‌های مختلف در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان فعالیت بخش خصوصی در حوزه درمان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است، اضافه کرد: تنها ۳۵ درصد از خدمات درمانی اصفهان توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.  وزارت بهداشت در سال ۹۶-۹۵ یک نقشه جامع برای کشور تبیین و به کل استان‌ها ارسال کرد تا استان‌ها علاوه بر توسعه خود، نسبت پوشش بیماران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را متوازن کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش پوشش بستری بیمارستان‌های خصوصی از ۳۵ درصد به ۴۵ درصد تصریح کرد: باید طی هشت سال نسبت پوشش بستری بخش خصوصی به دولتی را تقویت کنیم. نکته قابل توجه در این حوزه این است که ظرفیت توسعه ما بر اساس معماری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بالا است. به غیر از حدود دو هزار تخت باقی مانده در خواست‌ها و موافقت‌ها برای افزایش تخت در بیمارستان‌ها انجام شده است. به طوری که این نسبت در آینده به توازون برسد. دغدغه ما ادامه حرکت توسط دوستانی است که اعلام آمادگی برای سرمایه گزاری در این حوزه کرده‌اند.

کلیدری افزود: نخستین دغدغه ای که معمولا سرمایه گذاران با آن مواجه می‌شوند بروکراسی اداری است که  ممکن است سرمایه گذاران را دل سرد کند. متغیرهای دیگری نیز در درآمد این مراکز اثر گذار است و اگر این متغیرها حاصل نشوند مراکز از سود دهی خوبی برخوردار نخواهند بود و ممکن است از چرخه سلامت حذف شوند.

وی گفت: در حوزه بروکراسی سعی می‌کنیم حداکثر همکاری را با سرمایه گذاران داشته باشیم تا حداقل اتلاف انرژی را در حوزه اداری شاهد باشیم. به نوعی که شاخص‌های درآمدی مراکز و مجموعه سرمایه گذار در این حوزه از درآمد مناسبی برخوردار شوند تا بتوانند از سیستم‌هایشان حفاظت کنند. تردیدی نیست که با طرح های مطرح شده در این حوزه با افزایش قیمت‌ها توسعه و افزایش را در زمینه گردشگری سلامت داشته باشیم. باید در حوزه فنی حمایت بیشتری از افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری می‌کنند انجام دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: باید بدانیم در وزارت بهداشت سال آینده ، باید در چه نقطه‌ای بایستیم. در حوزه گردشگری سلامت حدود ۵۰۰ میلیون دلار در گردش است. هر گردشگر سلامت تقریبا پنج تا هفت هزار دلار ارز وارد کشور خواهد کرد. یعنی با یک حوزه گردشگری پنج میلیون نفری به راحتی درآمدی بیشتر از در آمد نفتی در کشور کسب می‌کنیم. همچنین امنیت و رشد بیشتری در حوزه گردشگری سلامت خواهیم داشت.

کلیدری با اشاره به بیمار بودن حوزه گردشگری سلامت، اظهار کرد: هنوز ساز و کار سازمان یافته‌ای  در حوزه وزارت بهداشت برای سرویس دادن به بیماران گردشگر وجود ندارد. بیمارستان‌های ما نگرانند و گاهی در شرایط مبهم به سر می‌برند که در برخورد با یک گردشگر سلامت آیا این حق را دارند که از یارانه‌های دولتی استفاده کنند یا خیر؟ امیدوارم در همایشی که در شهرک سلامت برگزار می‌شود رایزنی در این زمینه انجام شود و سازوکارهایی که می‌شود برای توریست‌های گردشگری ارایه کرد را مشخص کنند.

وی در خصوص زیرساخت‌ها اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری سلامت دچار مشکلاتی هست؛ اما باید به مجموعه‌هایی که در بخش خصوصی علی رغم همه مشکلات و دغدغه‌ها به فعالیت پرداختند تبریک گفت که چه در شهرک سلامت و چه در مجموعه‌های دیگر به خودشان جسارت سرمایه گذاری برای ارایه خدمت دارای کیفیت داده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر قرار است خدمتی را به دیگران ارایه دهیم ، باید آن خدمت را برای خودمان نیز بپسندیم و خدمتی با کیفیت باشد تا در سال‌های آینده مجموعه‌های پر رونق تری داخل استان داشته باشیم.

کد خبر 355031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.