تدوین طرح جامع گردشگری کشور با کمک مشاوران جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: طرح جامع گردشگری کشور از اقداماتی است که در حوزه ملی و استانی در میراث فرهنگی در حال پیگیری است تا با بهره گیری از مشاوران جهانی و کاربردی کردن ظرفیت های گردشگری نقشه راه کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون الهیاری صبح امروز _چهارشنبه ۱۱ مهر_ در آیین افتتاحیه نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان با اشاره به اینکه حوزه گردشگری سلامت اصفهان از ظرفیت های بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: باید در حوزه گردشگری سلامت برندهای خود را به تمام جهان معرفی کنیم زیرا شهری که مرکز حضور ابن سینا و مکتب پزشکی ایران در امتداد جندی شاپور و بغداد بوده امروز مورد انتخاب بسیاری از بیماران و طبیبان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به لزوم حرکت بیمارستان ها به سمت گردشگری سلامت، اضافه کرد: خوشبختانه تعدادی از بیمارستان ها با ایجاد هتلینگ مناسب قصد جذب بیماران تمام نقاط جهان را دارند که این امر قدمی مثبت در گردشگری سلامت استان و کشور است.

وی با تأکید بر اینکه از نظر تاریخی اصفهان ظرفیت های بالایی دارد، گفت: متأسفانه از نظر سوابق حرفه ای بر موضوع گردشگری سلامت چندان کار نشده و تنها در دو دهه اخیر در حال فعالیت بر موضوعات پزشکی و گردشگری سلامت هستیم، هر چند در برخی از استان های کشور به خاطر پیوندهای آن ها با برخی نقاط جهان مانند ارتباط استان فارس با کشورهای عربی یا استان خراسان با کشورهای شیعه نشین فعالیت هایی در این زمینه شده است اما این روابط باید در تمام کشور توسعه یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی از عزم توسعه گردشگری سلامت در کشور ابراز خشنودی کرد و ادامه داد: باید خدمات این نوع گردشگری را به صورت بسته های قابل ارائه در بازارهای بین المللی به کشورهای دیگر معرفی کنیم و اصفهان نه تنها به لحاظ پزشکی بلکه به دلیل طبیعت خوب، موقعیت آب و هوایی و معرفی گیاهان دارویی دارای ظرفیت های قابل توجهی است بنابراین باید بازارهای هدف خود را مشخص و این خدمات را به دنیا معرفی کنیم.

اله یاری در خصوص طرح جامع گردشگری کشور اظهار کرد: یکی از کارهایی که در حوزه ملی و استانی در میراث فرهنگی در حال پیگیری است طرح جامع گردشگری کشور با بهره گیری از مشاوران جهانی و رویکرد اساسی آن کاربردی کردن ظرفیت های گردشگری به صورت نقشه راه و طرح عملیاتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تأکید بر اینکه اصفهان دارای برندهای گردشگری تاریخی خوبی است، افزود: در جهان ایران را به اصفهان می شناسند و در حوزه سلامت هم باید اصفهان جایگاه اول را پیدا کند چرا که این استان با ظرفیت های طبیعی مناسب و فعالیت ۳۰۰ واحد بوم گردی و عشایری رتبه اول را در گردشگری تاریخی دارد و باید این رتبه را در گردشگری سلامت نیز با کمک متخصصان تکرار کند.

وی با ابراز خشنودی از تأسیس شهرک سلامت در اصفهان گفت: احداث این شهرک با امکانات و تجهیزات مطلوب اتفاق خوبی است که نگاه به گردشگری سلامت را تخصصی می کند و نیاز است طرح و استراتژی مشخصی در این خصوص در استان ایجاد شود.

کد خبر 355022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.