نوروزی: شهرداری‌ها در چنبره برخی عناوین گرفتار شده‌اند

شهردار اصفهان گفت: امروزه شهرداری‌ها اسیر برخی از عناوین در سرمایه گذاری شده و در چنبره آن گرفتار شده اند که این یک آفت و آسیب بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (چهارشنبه) در سیزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور گفت: در اصفهان به دنبال توسعه پایدار شهرنشینی هستیم و اعتقاد داریم محور کار باید بر مبنای توسعه انسانی، محیط‌زیست و نگاه به نسل های آینده باشد؛ در توسعه پایدار هیچ‌کس به دنبال آن نیست که بشر امروز را مورد توجه قرار دهد بلکه درصدد است ضمن استفاده از منابع به گونه‌ای عمل کند که منافع آیندگان تضمین شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه پایدار در دنیای کنونی ناگزیر به مشارکت با بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: این امکان وجود ندارد که شهرداری‌ها متولی توسعه پایدار باشند و براساس تنها توانمندی خود این اقدام را انجام دهند، بلکه باید بخش خصوصی به مشارکت گرفته شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ما باید توانمندی های بخش خصوصی را مورد حمایت قرار داده و با سیاست‌گذاری و کاهش تصدی‌گری‌ها بخش خصوصی را به میدان آوریم تا مدیریت هزینه و افزایش کیفیت خدمات محقق و شهر ارزان اداره شود.

نوروزی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرها در تهران باید ایجاد هم افزایی و تعامل بین شهرها باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند، گفت: باید بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که به عنوان مثال وقتی زمینه اجرای نوعی سرمایه گذاری در اصفهان وجود ندارد یا توجیحی برای سرمایه گذار نیست، بدانیم در کدام شهر این ظرفیت وجود دارد که سرمایه گذاران را به سمت آن ها هدایت کنیم و این کمک بزرگی خواهد بود که متأسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر همدلی بین شهرهای کشور در زمینه هدایت سرمایه گذاران وجود ندارد در حالی که این مهم امری ضروری است و دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرها باید بر روی آن کارکند تا از این ارتباطات در راستای ساختن شهرها استفاده کنیم.

نوروزی با بیان اینکه اگر نگاه توسعه پایدار و محور حرکت ما انسان باشد، فقط در سایه تعامل می توان آن را رقم زد، گفت: اگر هر کسی در هر گوشه دنیا به فکر بشریت باشد باید بداند که این اتفاق در سایه تعامل رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه امروزه شهرداری ها اسیر برخی از عناوین در سرمایه گذاری شده‌اند که برای آن‌ها چالش‌های بزرگی ایجاد کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها در قراردادها در چنبره عنوان‌ها گیر افتاده‌اند و این موضوع آفت و آسیب بزرگی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در اصفهان قرارداد bot یا اجاره به شرط تملیک که هر کدام امتیازات خوبی به همراه دارد و می تواند به شرایط اقتصادی فعلی کمک کند، وجود ندارد در حالی که این موارد باید در گفت و گوی مدیران کلان شهرها مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: به راستی تاکنون در فاینانس‌ها چقدر بین کلان شهرها تعامل وجود داشته و چه اقداماتی به واسطه برگزاری این گونه جلسات انجام شده است، باید این نشست‌ها خروجی‌ مفیدی نیز برای شهرها داشته باشد و از تجربیات هم استفاده کرده و آن‌ها را به هم انتقال دهند.

نوروزی با تأکید بر اینکه نگاه‌ها نباید به یک شهر محدود باشد، تصریح کرد: وقتی موفق می شویم که همسایه ما نیز پیشرفت کرده باشد بنابراین نگاه باید به گونه ای باشد که موفقیت شهر همسایه را، موفقیت خودمان بدانیم تا از این جزیره‌های کوچک پیوندی ایجاد و شاهد آبادانی ایران عزیز باشیم.

کد خبر 355005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.