بیماری اقتصاد، دلیل اصلی نوسان ارزی است

نجف آباد- نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اقتصاد کشور بیمار است و همانند بیماری که علائم حیاتی آن ناگهان کم و زیاد می شود، شاخصه های اقتصادی کشور همچون قیمت ارز نیز با نوسانات شدید مواجه است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، با اظهار امیدواری برای ادامه روند کاهش قیمت دلار اظهار کرد: اصل موضوع همان بیماری اقتصادی کشور است، اما در این میان برخی دیگر از عوامل همچون نمایش اقتدار کشور در قالب حمله موشکی سپاه، نمایش عزم قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی، جدی شدن عزم دولت برای کاهش قیمت دلار، تصمیمات اقتصادی سران سه قوه و حمله پهبادی یمنی ها به فرودگاه دبی و فرار سرمایه ها از این کشور نیز در کاهشی شدن نرخ دلار موثر بوده اند.

وی با بیان اینکه جنگ روانی ایجاد شده در فضای مجازی برای کاهش اقبال عمومی به دلار و تعدیل قیمت آن از دیگر عوامل این کاهش است، تصریح کرد: معتقدم طرح موضوع FATF در این زمینه تاثیری نداشته، چون تعیین تکلیف آن در کمتر از پنج ماه آینده امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امکان وجود دارد که مجلس مثل گذشته آن را مسکوت گذاشته یا حتی تصویب نکند و حتی در صورت عبور از مجلس نیز به احتمال زیاد در شورای نگهبان رد خواهد شد.

کد خبر 354997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.