راه زائران را برای زیارت اربعین باید هموار کنیم

لنجان-نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به روحیه جهادی خادمان موکب الشهدای شهرستان لنجان نیاز است مشارکت ستاد بحران شهرستان لنجان و ستاد اربعین این شهرستان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در نشست ستاد اربعین شهرستان لنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره عنایت خاصی بر مراسم اربعین داشته اند و به مسئولان نیز سفارش و تاکید کرده اند تا آنجا که می توانند تسهیلات لازم را برای زایران اربعین فراهم کنند و این مسئله نشان از اهمیت بزرگداشت پیاده روی اربعین دارد.

وی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال کمرنگ کردن همایش عظیم و بی نظیر پیاده روی اربعین حسینی هستند، افزود: مراسم باشکوه پیاده روی اربعین برکات و آثار جهانی بسیاری را به همراه داشته و بر همین اساس دشمنان اسلام ناب محمدی به دنبال سانسور و کمرنگ کردن این واقعه عظیم هستند، اما دلدادگان حسینی پس از ۴۰ روز عزاداری، با اشتیاق فراوان برای زیارت حرم اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا سفر می کنند تا ارادت خود را با حضور در کربلای معلی به این امام همام به نمایش بگذارند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیاده روی اربعین برای زیارت حرم امام حسین(ع)، همواره مورد تاکید ائمه معصوم (ع) بوده است چراکه این تجمع عظیم موجب تقویت جبهه حق علیه باطل شده بر همین اساس باید دست به دست یکدیگر داده و راه زایران را برای زیارت اربعین را هموار کنیم.

وی ادامه داد: موکب الشهداء شهرستان لنجان در سال گذشته با همکاری فعالان فرهنگی و حمایت مردم شهرستان لنجان، باهدف تأمین بخشی از نیازهای زایران اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده‌روی اربعین و استقبال از زایران در کشور عراق، در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا راه اندازی شد.

کوهکن اضافه کرد: بر اساس گزارش های ارایه شده از فعالیت موکب الشهداء شهرستان لنجان در مسیر نجف به کربلا با تلاش های صورت گرفته در عمود ۷۸۵، نه تنها فضایی درخور برای اسکان خواهران و برادران به صورت جداگانه فراهم شده، بلکه با برپایی آشپزخانه، نانوایی صحرایی، ارایه خدمات امداد و درمان و... در چندین حوزه به زایران خدمات رسانی شد.

وی عنوان کرد: با توجه به حضور میلیونی زایران اربعین حسینی (ع) ضروری است، صنایع بزرگ همچون ذوب آهن، صنایع دفاع و... برای تامین زیرساخت های لازم جهت راه اندازی موکب الشهداء شهرستان لنجان و خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به زایران امام حسین(ع)، در پیاده‌روی اربعین و استقبال از آنان وارد میدان شوند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش بسیاری دارد، پس از وقوع زلزله کرمانشاه فعالیت موکب های ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین زیر سوال برده و از آن سوء استفاده کند، اما با حضور مردم و خادمان به ویژه موکب هایی همچون موکب الشهدای شهرستان لنجان که مستقیم از عراق به محل های حادثه رفتند این توطئه خنثی شد.

کد خبر 354996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.