راه اندازی موکب های حسینی آتش به اختیار فرهنگی است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: پیاده روی اربعین حسینی با پشتوانه کمک‌های مردمی و نذورات خیران صورت می‌گیرد، اما نیاز است صنایع و اصناف شهرستان لنجان نیز در راه اندازی موکب شهدای این شهرستان در مسیر کربلا، آتش به اختیار عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست ستاد اربعین شهرستان لنجان با بیان اینکه عاشورا سنگ محکی برای سنجش صداقت در ادعای دینداری بود، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) و وقوع واقعه عظیمی چون، واقعه عاشورا یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که جایگاه واقعی انسانیت، دین مداری و پیروی از ولایت را در جهان هستی به نمایش گذاشت.

وی افزود: حکومت بنی‌امیه برای بقای خود دست به جنایت کربلا زد و فرزند پیامبر(ص) را به شهادت رساند، اما نکته ای که نباید آن را فراموش کرد آن است که سیاست‌های حکومت بنی‌امیه بعد از به شهادت رساندن امام حسین(ع) به مسلخ کشیدن شخصیت امام و تحریف قیام ایشان بود.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: امام حسین(ع) به خوبی می دانستند پس از روز عاشورا ماموریت بزرگی وجود دارد که از عهده هیچ فرد دیگری به جز حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) برنمی‌آید از این رو این بزرگواران با بصیرت مثال زدنی خود در این صحنه، رهبری نهضت حسینی را از عصر عاشورا به عهده گرفتند و نقش بسیار بارزی را در تبیین فلسفه این قیام ایفا کردند.

وی با بیان اینکه بی شک حافظه تاریخ به جز واقعه عاشورا هیچ حادثه ای دیگری را در چنین وسعتی در خاطر نخواهد داشت، ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود اسلام را حفظ و مسلمانان را بیدار کرد و رسالت عظیم حضرت زینب(س) نیز پس از واقعه کربلا در راستای حفظ، تداوم و زنده نگهداشتن نهضت امام حسین(ع) بود که با درایت و بصیرت، این بانوی بزرگ عملی شد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین، ترسیم واقعه‌ای تاریخی است که آینده‌شناسی جهانی را با مولفه صلح طلبی و قیام علیه ظلم به منصه ظهور می‌رساند، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند:«شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است. جابربن عبدالله انصاری را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشاند، این همان مغناطیسی است که امروز با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست.»

صفرخانلو با بیان اینکه پیاده‌ روی اربعین تاثیرات مهمی درخیزش و ساماندهی بیداری اسلامی دارد، اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت عبادی سیاسی و رسانه ای بزرگ است که انگاره دروغین اختلاف بین عرب و عجم، شیعه و سنی را به چالش می‌کشد و بر همین اساس مستکبران جهان و رسانه‌های آنها نمی‌خواهند این واقعه را به همان عظمتی که هست به مردم جهان نشان دهند و از سوی دیگر به دنبال تحریف آن هستند.

وی راه اندازی موکب های حسینی را آتش به اختیاری فرهنگی دانست و عنوان کرد: شیفتگان و دلباختگان امام حسین(ع) با تحمل مشقت و رنج سفر به کربلای حسینی در اجتماع عظیم و ‌میلیونی اربعین حضور پیدا می کنند تا فریاد پیروی از امامت را در دنیا طنین انداز کرده و دشمنان اسلام نیز ‌بدانند هیچ مانعی ‌نمی‌تواند میان امت، امامت و ولایت فاصله ای به وجود آورد. ‌

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه صنایع و اصناف در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی با پشتوانه کمک‌های مردمی و نذورات خیران صورت می‌گیرد، اما نیاز است اصناف و صنایع فعال در شهرستان لنجان با قدرت بیشتر در میدان عمل حاضر شوند تا بتوانیم در موکب الشهدای شهرستان لنجان به خوبی پذیرای زایران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم از این رو باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه صنایع و اصناف شهرستان لنجان در راه اندازی موکب شهدای این شهرستان در مسیر کربلا آتش به اختیار عمل کنند، متذکر شد: لیست کاملی در این خصوص آماده‌ شده است که در اختیار اصناف، نهادهای مختلف و صنایع شهرستان لنجان قرار گرفته است و همانگونه که تا امروز صنایع و اصناف در تقویت حرکت‌های مردمی، نقش سازنده‌ای داشته اند، این بار نیز نقش مؤثر خود را در بهبود کیفت خدمت‌رسانی به زایران حسینی به خوبی ایفا خواهند کرد.

کد خبر 354994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.