پیاده‌روی اربعین پیام آور بیداری اسلامی است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:راهپیمایی عظیم اربعین نوعی سرمایه اجتماعی در تحقق وحدت اسلامی بوده و بازتولید کنگره عظیم حج ابراهیمی در مقیاسی متفاوت و با محوریت گفتمان شیعه است که روح جمع‌گرایی و نفی فردگرایی را رقم می زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست ستاد اربعین شهرستان لنجان با بیان اینکه اربعین از قدیم میان شیعیان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، اظهار کرد: اربعین فصلی از تاریخ اسلام است که در آن یاد و خاطره امام حسین(ع) و شهدای کربلا در این روز زنده می‌شود و به جرات می توان گفت اربعین تفسیر «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) است.

وی نخستین پیام اربعین را بیداری اسلامی دانست و افزود: ﯾﮑﯽ از ﺟﻠﻮهﻫﺎی ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﻈﯿﻢ کربلا، زﯾﺎرت ارﺑﻌﯿﻦ و ﺷﮑﻞ ﺧﺎص بزرگداشت روز اربعین اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻃﻮل ﺗﺎرﯾﺦ در بین ﺷﯿﻌیان رواج داﺷﺘﻪ و در اﯾﻦ ﺳﺎلﻫﺎی اﺧﯿﺮ نیز ﺑﻪ ﮐﻤﺎل و ﺑﻠﻮغ ﺧﻮد بسیار نزدیک ﺷﺪه اﺳﺖ.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: اگر اربعین نبود بنی امیه به اهداف شوم خود دست پیدا می کرد و یاد امام حسین (ع) و رشادت‌های اهل‌بیت ایشان را از خاطره نسل های مختلف آن روز و اعصار بعد محو می کرد به همین دلیل امروز نیز حفاظت از این رویداد عظیم وظیفه همگانی و امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ اربعین حسینی نشان می‌دهد یاد امام حسین(ع) همچنان در دل ها جوشان است، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) از نجف تا کربلا در سال‌های اخیر به فرهنگی جدانشدنی از سلوک شیعیان و آزادگان جهان تبدیل شده و هر سال سیل جمعیت عاشقان حسینی از پیر و جوان و زن و مرد به سوی حرم سید و سالار آزادگان جهان رهسپار می‌شوند و نکته مهم آن است که هر سال بر سیل این جمعیت مشتاق افزوده می‌شود و امسال نیز قطعا شاهد افزایش و استقبال بی نظیر از این همایش عظیم خواهیم بود.

باقریان با بیان اینکه اربعین گام نهادن در راه انتظار و ظهور است، اضافه کرد: راهپیمایی عظیم اربعین نوعی سرمایه اجتماعی در تحقق وحدت اسلامی بوده و بازتولید کنگره عظیم حج ابراهیمی در مقیاسی متفاوت و با محوریت گفتمان شیعه است که روح جمع‌گرایی و نفی فردگرایی را رقم می زند.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی و ایادی به خوبی دریافته اند که کشورهای مسلمان همواره مانند دوست و برادر پشت یکدیگر ایستاده‌اند تا در اتحاد و انسجام آنان خللی ایجاد نشود از این رو به دنبال تحریف راهپیمایی عظیم اربعین هستند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: به لطف خدا موکب الشهداء شهرستان لنجان در ایام اربعین سال گذشته با حمایت همه جانبه مردم این شهرستان خدمات بسیار خوبی را به زایران امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین ارایه داد برهمین اساس در کنار نذورات مردمی ادارات دولتی و صنایع شهرستان لنجان نیز باید بستر لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند.

وی عنوان کرد: پتانسیل خوبی که از سال گذشته در این موکب به وجود آمد باید حفظ شود، چرا که می تواند کمک بسیار خوبی در برنامه ها و حوادث مختلف باشد و همه شاهد بودیم پس از بازگشت از کربلا در حادثه زلزله کرمانشاه چگونه جهادگونه به این منطقه عظیمت کردند و خدمات شایسته ای را به مردم زلزله زده کرمانشاه ارایه دادند.

کد خبر 354993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.