به حداقل رسیدن تعداد شهرهای تحت تنش آبی با برنامه ۳ ساله

وزیر نیرو از ارائه برنامه ریزی ۳ ساله برای به حداقل رساندن تعداد شهرهای تحت تنش آبی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: اجرای این برنامه نیاز به منابع مالی و احکام قانونی دارد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان اظهار کرد: این برنامه ناظر بر زیرفصل‌های مهمی در رابطه با تامین، انتقال، توزیع، کاهش هدر رفت و افزایش کیفیت آب در تعداد قابل توجهی از شهرها و روستاهای کشور است.
وی افزود: گزارش اجرا و نیازهای این طرح به کمیسیون عمران ارائه و قرار شد در جلسه بعدی با حضور مسئولان مرتبط با مسائل ارزی همچون بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دنبال شود.
وزیر نیرو اضافه کرد: از جمله فرازهای این برنامه توسعه آب شیرین کن‌ها و استفاده از تکنیک‌های نمک‌زدایی برای تامین آب شرب شهرهای جنوبی محور شرق کشور است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس شاهد جهشی در این زمینه باشیم.
وزیر نیرو اظهار کرد: وزارت نیرو در ارتباط با موضوع مهم تامین آب شرب استان سیستان و بلوچستان به فکر تامین آب شرب از چاه نیمه‌ها، همچنین منابع آب غیرمتعارف یعنی شیرین‌کردن آب و استفاده از آب دریاست که مناطق مختلفی را رفع مشکل خواهد کرد.

کد خبر 354991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.