برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری اقامه نماز در آذرماه سال جاری

خوانسار- رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: آذرماه سال جاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری اقامه نماز با عنوان شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان خوانسار اظهار کرد: مجمع خیرین نماز در سطح استان تشکیل و در استانداری به ثبت رسیده است، در این راستا شعبه‌ مجمع خیرین نماز نیز در شهرستان‌ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: برنامه ستاد اقامه نماز، آموزشی و فرهنگی است که حاصل کار کارشناسان مجرب ستاد اقامه نماز است، این برنامه‌ها پس از تدوین به دبیران شورای ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان خاطرنشان کرد: آذرماه سال جاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری اقامه نماز در استان سمنان باعنوان شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز برگزار می‌شود و از ۱۲ دستگاه اداری استان تجلیل به عمل می‌آید.

وی از برگزاری اجلاس نماز در سال جاری در شهرستان‌ها خبرداد و گفت: شورای اقامه نماز شهرستان وظیفه سیاست‌گذاری اقامه نماز در سطح شهرستان را برعهده دارد.

رنجبر تأکید کرد: نماز ستون اصلی دین است و اقامه نماز در سطح ادارت و جامعه باید ساماندهی شود؛ کمبود بودجه نباید مانع برگزاری نماز در سطح ادارات شود، وقت اقامه نماز در ادارات طبق مصوبه استانداری ۲۰ دقیقه است.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان خاطرنشان کرد: اقامه نماز در مدارس باید هنگام اذان یا در بین ساعت درس نه بعد از تعطیلی کلاس‌ برگزار شود.

برگزاری نماز در سطح ادارات ساماندهی شود

 منصور کمالی، فرماندار خوانسار اظهار کرد: ستاد قامه نماز باید به برگزاری نماز در مدارس اهمیت بدهد تا این فریضه الهی مورد استقبال دانش آموزان که نسل آینده کشور هستند، قرار گیرد، در این راستا باید برای اقامه نماز در مدارس شهرستان باید روحانی که دارای معلومات دینی و علمی بالا است اعزام شود

وی تأکید کرد: به جایگاه ستاد اقامه نماز باید نگاه ویژه شود و یک بودجه معین و پایدار باید برای ستاد مصوب شود.

وی گفت: برگزاری نماز در سطح ادارات ساماندهی شود تا ادارات از بی‌اخلاقی‌ و آسیب در امان بمانند.

نماز در مدارس دخترانه با حضور روحانی خواهر برگزار شود

در ادامه حجت الاسلام رسول خواجه کریمی، امام جمعه خوانسار اظهار کرد: انتخاب روحانی برای اقامه نماز در سطح ادارات، مدارس و مساجد شهرستان باید از سوی ستاد اقامه نماز شهرستان انجام گیرد.

وی تأکید کرد: از نظر فقها و علمای دین برگزاری نماز جماعت در مدارس دخترانه با حضور روحانی خواهر اشکال وجود ندارد، بنابراین باید نماز در مدارس دخترانه شهرستان با اقامه روحانی خواهر برپا شود.

در ادامه سید علی موسوی رییس ستاد اقامه نماز شهرستان خوانسار اظهار کرد: در ۲۲ مدرسه شهرستان نماز جماعت با حضور روحانی برگزار می‌شود و برای ۱۳ مدرسه دیگر به زودی روحانی اعزام می‌کنیم؛ نماز جماعت در ۱۳ اداره شهرستان برگزار و ۹ اداره به دلیل نبود فضا و تعداد کم پرسنل، نماز به جماعت اقامه نمی‌شود.

کد خبر 354967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.