آزاد شدن واردات طلا برداشتن گامی رو به جلوست

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه آزاد شدن واردات طلای خام برداشتن گامی رو به جلو است، گفت: هیئت دولت مصوبه ای در این زمینه داشته و تا قطعی شدن آن زمان لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسرافیل احمدیه در همایش تخصصی میز طلا و جواهر کشور در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: اقدام خوبی که وزارت صمت انجام داده که بررسی تخصصی حرفه ها و صنوف در قالب میزهای تخصصی در کشور است و هر استانی که در حرفه ای فعالیت و تخصص بیشتری دارد، میز کشوری آن به همان استان سپرده می شود که میز طلا و جواهر کشوری به دلیل سابقه این صنعت در اصفهان به این استان سپرده شده است.

وی با اشاره به مصوبات این میز تخصصی در دوره قبل و جلسه امروز اصفهان ابراز امیدواری کرد که این مصوبات به هیئت دولت، مجلس و وزارتخانه ارسال و منتقل شود.

احمدیه یادآور شد: سال طلایی استان اصفهان ۱۳۹۰ بود که میزان صادرات طلای این استان ۶۳۰ میلیون دلار بود اما اکنون با کاهش تولید طلا، درآمد و صادرات آن نیز کاهش یافته است.

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت اصفهان با انتقاد از نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صنف طلا، گفت: در مشاغل دیگر اینطور نیست که مالیات بر ارزش افزوده بر مواد اولیه وضع شود بنابراین در صنف طلا نیز نباید مالیات از اصل طلا گرفته شود.

مهمترین هدف قانون مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شفافیت است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نیز در این همایش با اشاره به تصویب قانون ارزش افزوده در سال ۱۳۸۷ افزود: یک دهه از وضع این قانون می گذرد و اتفاقات خوبی بعد از اجرای آن افتاد زیرا این قانون اهداف بزرگی دارد که مهمترین آن ایجاد شفافیت است.

بهروز مهدلو افزود: اداره امور مالیاتی استان آمادگی دارد که تمام مشکلات صنف طلا را بررسی کند.

وی با اعلام اینکه نیمی از درآمد کشور از طریق ارزش افزوده تامین می شود، اظهار کرد: عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود، در شهرستان هایی که برخوردار نبودند دو یا سه برابر عوارض ارزش افزوده بین شهرداری ها یا دهیاری های آن مناطق توزیع شد که خود به معنای توزیع عادلانه ثروت است.

مدیرکل امور مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و عدم حمایت از دلالان گفت: فقط اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده است که می تواند دلالان را به ما معرفی و از تولید جزئی حمایت کند.

کد خبر 354966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.