اختصاص بودجه برای بهداشت شهر

یک کارشناس معماری توجه به بهداشت شهر اصفهان و اختصاص بودجه کافی برای آن را از ضروری ترین مسائل شهری دانست و گفت: در زمینه مسائل بهداشتی در شهر اصفهان باید جدی‌تری گام برداشت.

آسیه جوادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متاسفانه به دلیل خشکی رودخانه زاینده‌رود با حجم زیادی از حیوانات موذی از جمله موش‌ها در سطح شهر مواجه هستیم که در این راستا سم‌پاشی از سوی شهرداری اقدامی ضروری است، زیرا بسیاری از موش‌ها به منازل حاشیه رودخانه راه یافته‌اند که این موضوع می‌تواند در آینده باعث بروز انواع بیماری‌ها برای شهروندان باشد.

وی پیشنهاد داد: برای تامین بهداشت شهر باید بودجه‌ای مناسب اختصاص داده شود تا سلامت شهروندان به خطر نیافتد.

این کارشناس معماری بر استفاده از نظرات کارشناسان برای رفع مسائل شهری تاکید کرد و گفت: بدون شک اگر از نقطه نظرات متخصصان استفاده شود، توسعه شهری نیز رونق خواهد گرفت.

جوادی با اشاره به رونق گردشگری و جذب توریست در شهر اصفهان اظهارکرد: با توجه به پتاسیل‌های موجود در شهر اصفهان و تاریخی بودن این شهر صنعت توریست می تواند یک منبع اقتصادی برای اصفهان تلقی شود، تنها باید بتوان از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با تاکید بر احیاء بافت‌های فرسوده در شهر خاطرنشان کرد: تاکنون احیاء بافت‌های فرسوده در سطح قابل قبولی بوده و اگر در آینده بیشتر هم به آن توجه شود  می‌توانیم از پتانسیل‌ گردشگران داخلی و خارجی در این نوع بافت‌ها بهره ببریم، زیرا ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی شهر اصفهان زبانزد عام و خاص است.

کد خبر 354953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.