کیفیت محلات منطقه ۹ ارتقا می‌یابد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: بافت ارگانیک، قدمت و فرسودگی محله‌های این منطقه، اجرای پروژه ارتقای کیفی محلات را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

عباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر سه محله این منطقه زیر پوشش طرح ارتقای کیفی محلات منطقه ۹ قرار گرفته و مباحث مطالعاتی و طراحی در سطوح مختلف آن در حال انجام است؛ پروژه ارتقای کیفی محلات زمینه را برای مشارکت مردم فراهم می‌کند که در سه مرحله نیازسنجی تا برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها انجام می‌گیرد.

وی افزود: بدون جویا شدن نظرات مردم امکان اجرای طرح‌های شهری وجود ندارد، بنابراین در ابتدا نظرات و خواسته‌های مردم و صاحب‌نظران در قالب پرسش‌نامه جمع‌آوری می‌شود و پس از نیازسنجی، برنامه‌ریزی برای طراحی شهری انجام می‌گیرد؛ برنامه‌ریزی نیز برای محله با توجه به بافت کالبدی و اجتماعی انجام می‌گیرد و پس از آن اجرای طرح آغاز می‌شود؛ در همه این مراحل مردم حضور و مشارکت دارند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: بدون توجه به نظرات مردم و صرفاً با همکاری مشاوران شهر و مدیران شهرداری نمی‌توان به نتایج مطلوب دست یافت، زیرا شرایط و نیازهای مردم در محلات با یکدیگر متفاوت است.

روحانی خاطرنشان کرد: در منطقه ۹ شهرداری اصفهان ۲۳ محله وجود دارد که با توجه به نزدیکی مکانی برخی محلات، بسیاری از شاخص‌ها شبیه یکدیگر هستند، بنابراین برای برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه ارتقای کیفی، محلات منطقه به ۱۲ محله تقسیم‌بندی شده است؛ از این ۱۲ محله، محلات لادان، مهدیه، جروکان و نصرآباد در دستور کار قرار دارد تا از نظر شبکه معابر، امکانات رفاهی و سایر نیازها بررسی شود و پس از مطالعات، برنامه‌ریزی لازم برای طراحی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در ارتقا و کیفیت بخشی به محلات به شرایط هر محله در نظر گرفته می‌شود و ارتقا حمل و نقل و شبکه معابر در اولویت برنامه‌های منطقه ۹ شهرداری اصفهان است.

کد خبر 354949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.