استفاده از پساب در کشاورزی اصفهان معضل اساسی است

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از پساب برای کشت معضل اساسی در استان شده است، گفت: مردم از زیان‌های استفاده از پساب بی‌اطلاع هستند و متأسفانه شاهدیم در بعضی از مناطق از پساب برای کشت استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضوانی نایینی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در ششمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و روز جهانی سالمند اظهار کرد: لازم است که جلسات همه کارگروه‌ها و به ویژه کارگروه سلامت به صورت منظم و با حضور همه اعضا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آنفلوانزای حاد پرندگان در شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون باعث خسارت‌های زیادی شده است، اظهار کرد: اگر در این زمینه کنترل و نظارت‌های لازم انجام نشود می‌تواند خسارت‌های زیادی را در آینده به دنبال داشته باشد، بنابراین باید فعالان حوزه دامپزشکی به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از پساب برای کشت معضل اساسی در استان شده است، اضافه کرد: مردم از زیان‌های استفاده از پساب آگاهی ندارند و متأسفانه شاهدیم در بعضی از مناطق از پساب برای کشت استفاده می‌شود؛ البته با همت مسئولان در مراکز بهداشت این موضوع پیگیری شده و با همکاری مقامات قضایی تا حد امکان از ادامه این روند جلوگیری شده است.

وی همچنین به مشکل کیفیت نامناسب آب در برخی روستاها و شهرهای شهرستان اصفهان اشاره کرد و افزود: در برخی روستاها با مشکل وجود میکروب در آب مواجه بودیم که سعی در رفع آن داریم.

رضوانی نایینی همچنین به راهپیمایی اربعین و حضور حداکثری اصفهانی‌ها در این مراسم اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این قضیه درخواست داریم که کمیته بهداشت اربعین حسینی تشکیل شود تا در ارتباط با تامین سلامت و امنیت غذایی مردم در این ایام مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: در حوزه سلامت و امنیت غذایی لازم است که همه اعضا و مسئولان دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت همکاری داشته باشند تا شاهد کمترین معضلات در حوزه امنیت غذایی شویم.

کد خبر 354938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.