خبرنگاران در این کشور زیاد کشته می‌شوند!

خشونت، جرم و جنایت تقریبا از اجزای جدانشدنی هر جامعه پر جمعیت شناخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، یکی از کشورهای درگیر خشونت بی‌حد و اندازه که در سال گذشته بالاترین آمار قتل و خشونت را به خود اختصاص داده بود مکزیک است که سال جدید را نیز با رعب‌آورترین آمار جنایت آغاز نمود؛ ۲۰۰ مورد قتل تنها در طول ۹ روز اول سال! همین کافی است که مکزیک دوباره رکورد جدیدی از خشونت و کشتار ثبت کند.

جالب آنکه آمار بالای کشتار خبرنگاران در این کشور باعث شده تا مکزیک به عنوان یکی ازخطرناک‌ترین مکان‌ها در جهان و البته "وحشتناک‌ترین" کشور در نیمکره غربی برای خبرنگاران دانسته شود. همچنین برای نخستین‌بار این کشور شاهد افزایش قتل زنان و در پی راه افتادن جریان فمینیسم بوده است، این در حالی است که همواره قتل‌های این کشور در اثر مسائل مربوط به مواد مخدر بوده است و تک تک شهرهای این کشور شاهد قتل‌ها و جنایات فجیعی چون قطع کردن اعضای بدن، آتش زدن ماشین‌ها و سرنشینان، دفن جسد در گورهای نامعلوم و قتل‌های خیابانی هستند.

البته لازم به ذکر است که نمودار رشد قتل‌ها در دهه‌های اخیر از سیر صعودی به روند مسطح شدن پیش می‌رود که آماری رضایت‌بخش در روند کاهش میزان رشد جنایات است. این یکی از بهترین خبرها در روز نفی خشونت است که آمار نشان دهد رشد جنایت در سال‌های اخیر در یکی از پر خشونت‌ترین کشورهای جهان حداقل سیر ثابتی را در پیش گرفته است.

کد خبر 354933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan FR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    باید تاسف خورد