کارکرد مینیاتور در حجم کوچک آینه ها

قاب های بزرگ به خوبی هنر نگارگر را معرفی می کند اما آن حجم های کوچک نه تنها هنر را معرفی می کنند بلکه در دل هر کدام کارکردی از هنر بیان می شود.

نمایشگاه گروهی سمانه امیدزاد آتوسا صادقی از ۸ مهر در نمایشگاه صنایع دستی نقش خانه برگزار شده است.

سمانه امیدزاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ اثر مینیاتور و در کنار آن آثار حجمی فلزی نیز به نمایش گذاشته شده است. موضوعات این آثار بیشتر روایات و اشعار ادبی است که به صورت مینیاتور درآمده است.

این نگارگر اضافه کرد: تعدادی از آثاری که در نمایشگاه ارائه شده از آثار بزرگان مینیاتور است و بقیه آثار نیز با الهام گرفتن از اشعار اتود زده ام.

وی با اشاره به آثار حجمی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است افزود: به دلیل اینکه پایان نامه من بر روی کارآفرینی فرهنگی بود تلاش کردم تا آثار هنری را به صورت کاربردی نگاه کنم و مینیاتور بر روی چوب و آینه های کوچک کار شده است به صورت آثار حجمی تبدیل شد که برای فروش گذاشته شده است.

امید زاد ادامه داد: این آثار به صورت گردنبند و آینه هستند و در واقع ما مینیاتور را کاربردی کردیم که اگر کسی نمی تواند یک تابلو بخرد با خرید این آثار کوچک از این هنر های سنتی دور نشوند. این کار های کوچک هم زیبایی شناسی هنر را نشان می دهد و هم کاربردی در زندگی دارد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار نگارگری سمانه امیدزاد و آتوسا صادقی تا ۱۳ آبان در نقش خانه اصفهان واقع در میدان امام جنب مسجد شیخ لطف الله برگزار می شود.

کد خبر 354930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.