ثبت نام با سامانه سماح به نفع زائران اربعین است

خمینی شهر-مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: به زائران اصفهانی توصیه می‌کنیم که از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند تا از خدمات بیمه و... بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شهرستان خمینی شهر، غلامعلی زاهدی در جلسه ستاد اربعین این شهرستان با بیان اینکه مردم اصفهان برای سفر زیارت کربلا در اربعین از مرزهای شلمچه، مهران و چزابه اعزام می‌شوند، اظهار کرد: زائران اربعین حسینی در مرحله نخست باید برای ثبت نام به سامانه سماح مراجعه کنند و مرحله دوم صدور روادید و ویزای کشور عراق است که در کنسول‌گری عراق در اصفهان در صورت تکمیل مدارک در ۷۲ ساعت صادر شده و سه ماه نیز اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نفر در استان اصفهان در سامانه سماح ثبت نام کردند، افزود: به زائران اصفهانی توصیه می‌کنیم که از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند تا از خدمات بیمه و... بهره مند شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه هزینه صدور روادید و خدمات بیمه‌ای ۳۸۵ هزار و ۲۶۷ تومان است، اضافه کرد: در سطح استان اصفهان حدود ۱۹۰ دفتر برای خدمات اعزام اربعین مجوز فعالیت دارند که مردم باید برای ثبت نام و صدور روادید از طریق این دفاتر مجاز اقدام کنند.

نظام جمهوری اسلامی ایران طلایه دار حرکت عظیم اربعین حسینی است

محمدرضا قنبری، سخنگوی ستاد اربعین استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: حدود ۱۰ سال است که ایرانی‌ها به حرکت جهانی پیاده‌روی اربعین پیوسته‌اند، در تمامی این سال‌ها با تمام توان تلاش کرده‌ایم تا اکنون به یک ثبات جمعیتی رسیده‌ایم و امروز شاهد اعزام سه میلیون نفر از ایران هستیم که سهم آماری استان اصفهان در سال‌های اخیر حدود ۱۲۰ هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این ثبات جمعیت ستاد اربعین در مرحله بعد درصدد عمق بخشیدن به این حرکت و تمرکز بر اقدامات فرهنگی و بهره‌ از داشته‌های نظام شیعی جهان  در این زمینه هستیم.

سخنگوی ستاد اربعین استان اصفهان با بیان اینکه اربعین بزرگترین تجمع شیعیجهان بوده و بدیهی است که نظام جمهوری اسلامی ایران طلایه‌دار این حرکت عظیم باشد، افزود: با توجه به حضور زنان با نسبت حدود یک سوم جمعیت ایرانی‌های شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین، لذا برای نخستین بار کمیته تخصصی بانوان در ستاد اربعین شکل گرفت.

وی تصریح کرد: باید در کنار پذیرایی و اسکان از زائران نسبت به مسائل اقتصادی، آموزشی، اعتقادی، سیاسی که همه مشمول گفتمان انقلاب اسلامی ایران است، اهمیت داده و به نوعی هدف عمق‌بخشی را دنبال کنیم که این نگاه از اهداف عالی انقلاب است و انتظار داریم تخصصی در کمیته فرهنگی به این مسائل توجه شود؛ زیرا دشمن برای ایجاد یک جنگ تمام عیار گفتمانی و فرهنگی عوامل خود را آماده کرده است.

قنبری خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ موکب پذیرایی و اسکان از استان اصفهان در مرزها و در کشور عراق آمادگی خود را جهت خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) اعلام کرده‌اند.

خمینی شهر شش موکب در مرز ایران و کشور عراق برپا خواهد کرد

محمود مسلم زاده، رییس ستاد اربعین شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه کمیته‌های پنجگانه تشکیل شده که انجام اقدامات فرهنگی و خدماتی، بهداشتی و درمانی، اسکان و پذیرایی، امنیتی، پشتیبانی و اعزام را دنبال می‌کنند تا زائران خمینی‌شهری بتوانند در ایام اربعین در این همایش عظیم جهانی حضور یابند گفت: پیش‌بینی شده تا حدود شش موکب مردمی در مرز ایران و داخل کشور عراق از شهرستان خمینی‌شهر برپا شود تا مسئول پذیرایی و اسکان زائران باشد.

وی با اعلام اینکه حدود ۴۰ هزار نفر از شهرستان خمینی‌شهر در سال گذشته در اربعین حضور داشته‌اند، افزود: هشت دفتر خدماتی زیارتی مسئولیت ثبت نام و صدور روادید در این شهرستان بر عهده دارند، پیشنهاداتی نیز برای شکل گیری شبه کاروان‌های اعزام وجود دارد که اجرای آن در دست پیگیری بوده تا اعزام زائران آزاد نیز سامان‌دهی شود.

استقرار چادرهای پزشکی در کنار موکب‌ها

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به برپایی چندین موکب توسط مردم خمینی‌شهر اظهار کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر شهرستان پیش‌بینی شده که چادرهای پزشکی با امکانات و تجهیزات لازم درمانی و بهداشتی در همه موکب‌های اعزامی از شهرستان مستقر شوند و کادر پزشکی و پرستار برای امدادرسانی به زائران به صورت شبانه‌روزی در این موکب‌ها حضور یابند.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی دقیق درباره آدرس موکب‌ها به مردم و لزوم مستندسازی لحظه‌های معنوی موکب‌های شهرستان، اظهار کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین خمینی‌شهر باید برای اجرای نماز جماعت در وقت اذان همچنین برگزاری سخنرانی، مرثیه‌خوانی، قرائت ادعیه و تلاوت قرآن در ساعاتی از شبانه روز در همه موکب‌های شهرستان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

کد خبر 354922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.