ذخایر کالاهای اساسی و نهاده‌های بخش کشاورزی تامین است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به رغم تمامی مشکلات برای تامین ارز، در حال حاضر ذخایر کالاهای اساسی و نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی در سرجمع مناسب است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی که با حضور رییس مجلس برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از گرفتاری‌ها در اقتصاد ناشی از مشکلات سال‌های گذشته است و با توجه به وضعیت فعلی، بخشی از مشکلات بیشتر شده است.

وی افزود: به رغم تمامی مشکلات برای تأمین ارز که در ارتباط با پشتیبانی تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های مورد نیاز وجود دارد، در کل برای تأمین کالاهای مذکور از وضعیت قابل قبولی برخورداریم و در حال حاضر ذخایر کالاهای اساسی کشور خوب است و روند واردات و تخصیص ارز برای کالاهای اساسی در سرجمع مناسب است.

حجتی با اشاره به وجود برخی از مشکلات در صادرات گفت: در تصمیمات اتخاذ شده نقاط ضعفی وجود دارد اما در مجموع تلاش می‌شود که مشکلات حل شود، به طور مثال در ارتباط با واردات روغن مشکلاتی وجود دارد که رایزنی‌هایی با بانک مرکزی صورت گرفته تا بحث تامین ارز برای واردات روغن توسط بخش خصوصی تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: نباید فراموش کرد در اغلب محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اضافه واردات نیز روبرو بوده‌ایم به طور مثال گوشت گوساله و گوسفندی، برنج، چای، حبوبات و جو با افزایش واردات روبرو بوده، از ابتدای سال ۲۷۴ میلیون دلار (به صورت هفتگی چهار میلیون دلار) برای واردات چای اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: صادرات لبنیات در سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیون دلار و در شش ماهه اول امسال حدود ۳۵۰ میلیون دلار بود که بیانگر این است شیر به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

حجتی ادامه داد: صادرات شیرخشک ممنوع اعلام شده و با همکاری وزارت صمت تلاش می‌شود که به مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی شود.

کد خبر 354888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.