کمبود شدید اعتبارات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

شهرضا - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه این دانشگاه با کمبود شدید اعتبارات مواجه است، گفت: ارایه خدمات در بخش‌های مختلف از جمله تعمیر و نوسازی مراکز و همچنین بهسازی غذاخوری‌های دانشجویی، جز با کمک خیران امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا مهدی امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح خوابگاه دانشجویی «مرحوم دکتر مهرداد همت» در دانشکده فنی و حرفه‌ای خوارزمی شهرضا، با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های مناسب برای اسکان و ارایه خدمات رفاهی به دانشجویان یکی از مهمترین نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: اعتبارات دولتی نمی‌تواند همه این نیازها را تأمین کند، به همین دلیل لازم است خیران نظام آموزش عالی را در این زمینه یاری کنند.

 وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای هنوز برای بسیاری از افراد شناخته شده نیست، تصریح کرد: این در حالی است که یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش آمار بیکاری، تربیت دانش‌آموختگان فنی در رشته‌ها و حرفه‌های مختلف است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تحصیل ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۷۵ مرکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: در بسیاری از این مراکز از نظر سطح علمی اساتید و آموزش مسائل علمی مشکلی وجود ندارد، اما دولت در تأمین زیرساخت‌هایی همچون خوابگاه با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است.  

مهدی با اشاره به وجود ۱۸۸ خوابگاه در مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور، ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی در طرح تحول در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه نشان داد، برای اصلاح و تعمیر و رنگ‌آمیزی خوابگاه‌ها، اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز است، این در حالی است که بیشترین میزان اعتبارات دولتی اختصاص یافته در این زمینه ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: برای تعمیر و تجهیز رستوران‌های مراکز دانشگاهی اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است در حالی که مجموع اعتبارات دولتی در این زمینه ۱۰۰ میلیارد ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: کمک‌های خیران به این دانشگاه تنها در زمینه اهدای وجوه ریالی یا واگذاری زمین نیست، بلکه خیران می‌توانند در ارایه خدمات مشاوره‌ای و ورزشی نیز همکاری کنند.

مهدی با اشاره به توزیع روزانه ۹۰ هزار پرس غذا بین دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور، گفت: خیران و متولیان هیئات مذهبی می‌توانند نذورات خود را بین دانشجویان مراکز مختلف این دانشگاه توزیع کنند.

کد خبر 354887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.