۱۲۰۰ سالمند در اصفهان زمین‌گیر است

معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان، زمین‌گیر شده و در بستر هستند.

جلال یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار و وضعیت سالمندان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: ۸۷ هزار خانوار با تعداد ۱۶۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۷۴ هزار نفر آنان سالمند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند، افزود: کمیته امداد علاوه بر مستمری ماهانه، خدماتی مانند سبد کالا و سفرهای زیارتی ، تجهیزات درمانی، تخت، دستگاه اکسیژن، تشک، ویلچر و وسایل بهداشتی را رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد استان اصفهان در خصوص آمار سالمندان زمین‌گیر استان اصفهان اظهار کرد:  ۱۲۰۰ نفر از این سالمندان افراد در بستر هستند و کمیته امداد هزینه نگهداری آنان را به بستگان یا پرستار و یا خانه‌های سالمندان مانند مرکز صادقیه واریز می‌کند.

وی در خصوص سالمندان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج گفت: درصد این افراد نسبت به دیگر سالمندان کمتر است که کمیته امداد ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان علاوه بر مستمری معمول به آنها پرداخت می‌کند.

یزدانی با بیان اینکه ۶۷ درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد ساکن شهر و ۳۳ درصد آنها روستایی هستند، افزود: افراد تحت پوشش ساکن شهرها علاوه بر کارت درمان کمیته امداد از بیمه مکمل استفاده می‌کنند که هزینه‌های آن را کمیته امداد پرداخت می‌کند و افراد روستایی مابقی فرانشیز هزینه‌های درمانی را از کمیته امداد دریافت می‌کنند و بیمه روستایی این افراد تحت پوشش، تنها در بیمارستان‌های دولتی خدمات می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین سالمندان تحت حمایت کمیته امداد ۵۵ تا ۸۰ سال سن دارند، گفت: مسن‌ترین سالمند مددجوی این نهاد در استان ۹۶ سال سن دارد.

وی با تاکید بر نیاز این سالمندان به محبت در خصوص اهمیت توجه به نیازهای روحی آنها اظهار کرد: عمده این افراد از تنهایی و افسردگی گلایه دارند و متاسفانه فرزندان یا بستگان آنها این محبت را از آنها دریغ می‌کنند که لازم است خانواده‌ها در خصوص رسیدگی به سالمندان توجه بیشتری داشته باشند.

کد خبر 354874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.