کارایی عملکرد شهرداری در حمل و نقل همگانی ارتقا یابد/ نمره شهرداری ۱۵ است

یک کارشناس شهرسازی گفت: طرح پیاده‌راه سازی محور چهارباغ گامی مهم درحوزه شهرسازی کلان شهراصفهان است.

محمد مسعود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای تکمیل هر چه سریعتر طرح پیاده‌راه سازی محور چهارباغ فراهم شود تا این فضای تاثیرگذار شهری به طور کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی درباره عملکرد شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل شهری گفت: حمل و نقل همگانی دارای عملکرد نسبتا کارایی است، اما در برخی محورها با وجود امکان احداث خطوط BRT  هنوز اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

این کارشناس شهرسازی در خصوص وضعیت دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان گفت: ایستگاه‌های دوچرخه در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود؛ اما جای محورهای مخصوص دوچرخه سواری در سطح شهر اصفهان خالی است؛ در این راستا باید قسمتی از خیابان‌ها و پیاده‌روها به این فضا اختصاص داده شود به صورتی که دوچرخه‌سوار بدون دغدغه به راه خود ادامه دهد.

مسعود تاکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقای حمل و نقل شهری باید از جنبه شعاری خارج و عملاً در سطح شهر پیاده‌سازی شود تا رضایت شهروندان را همراه داشته باشد.

مسعود درباره وضعیت عمران شهر اصفهان نیز گفت: به دلیل گرانی مصالح، ساخت و ساز در شهر اصفهان دچار رکود شده است و راه حل خروج از این رکورد در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه برای صدور پروانه ساخت و ساز است که باید با هماهنگی شهرداری، سازمان نظام مهندسی و کارخانه‌های تولید مصالح انجام بگیرد؛ بنابراین شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در جهت رفع موانع ساخت و ساز عملکرد مناسبی داشته باشد؛ تک واحد سازی نیز در کنار انبوه سازی می‌تواند راهگشای وضعیت ساخت و ساز در شهر باشد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح‌های تشویقی علاوه بر انبوه‌سازان برای تک تک مردم نیز باید در نظر گرفته شود که این امر موجب اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصادی شهر خواهد شد؛ چنان‌چه روند افزایش قیمت در مصالح ساختمانی تداوم یابد مشکلات فراوانی برای شهر در حوزه مسکن ایجاد می‌شود.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: شهرداری باید برنامه‌های اقتصادی و عمرانی را با مشارکت مردم و در راستای درآمدزایی برای شهر پیش‌بینی کند؛ شهروندان باید در قالب طیف‌ها و صنوف مختلف با کارشناسان شهرداری دیدار و پیشنهادات خود را ارائه کنند، کارشناسان نیز با توجه به ضوابط و اصول شهرسازی و در راستای منافع شهر اقدام به کانالیزه و تحلیل این پیشنهادات کنند؛ در این راستا ایجاد فضاهای مناسب برای مشارکت واقعی مردم باید مورد توجه قرار بگیرد تا فرآیند کار اصولی و منطقی پیش برود.

مسعود اظهار کرد: با بررسی عملکرد فعالیت‌های عمرانی، ترافیکی و خدماتی شهر نمره ۱۵ را به شهرداری می دهم.

کد خبر 354837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.