سامانه تصدیق گواهی خط بطلانی بر جعل مجوزهای شهرداری است

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: سامانه تصدیق آنلاین گواهی،برای جلوگیری از هر گونه جعل و سوء استفاده از مجوزهای صادره از سوی شهرداری اصفهان با قابلیت پاسخگویی در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به شهروندان راه‌اندازی شده است.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در فاز نخست سیستم یکپارچه‌سازی شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان تمام فرآیندها و فرم های شهرسازی و درآمد به صورت الکترونیکی ارایه شد، همچنین پس از اینکه مراحل مختلف فرآیند صدور گواهی یا استعلام در سیستم به صورت الکترونیکی و گواهی تاییدیه‌ها از طریق امضاء الکترونیکی انجام شد، خروجی این فرآیند تبدیل به مجوز الکترونیکی برای پروانه ساختمانی، گواهی عدم خلاف، پایان کار، استعلام بانک یا دفترخانه می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون یکی از دغدغه‌های متقاضیان اخذ خدمات شهرسازی چون پروانه ساختمان، گواهی پایان کار، گواهی عدم خلاف، استعلامات و... اطلاع از صحت مجوزهای صادره از شهرداری بوده است، زیرا برخی مجوزها جعلی بوده و ضررهای جبران‌ناپذیری به شهروندان به خصوص آنهایی که قصد معامله املاک را داشته‌اند، وارد کرده است.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی پروژه شهرسازی الکترونیک، پاسخگویی امن و دقیق به مراجعان در هر زمان از شبانه روز و هر روز هفته بوده است،  بر آن شدیم تا سامانه تصدیق آنلاین گواهی را راه‌اندازی و در اختیار شهروندان قرار دهیم  که از این پس شهروندان بتوانند با مراجعه به سایت esup.isfahan.ir  و با ورود کد یکتای ذیل هر گواهی صادره و یا اسکن بارکد مندرج روی آنها از صحت گواهی صادره از طریق گوشی‌های همراه خود در لحظه مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه سامانه تصدیق گواهی نقش موثری در شفاف‌سازی فعالیت‌ها و پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی توسط افراد سودجو دارد، گفت: شهروندان از قبول هرگونه مجوز دستی و چاپی از شهرداری مناطق اعم از پروانه ساختمان، پایان کار، پاسخ دفترخانه و ... خودداری کنند و قبل از انجام هرگونه معامله در دفترخانه‌های اسناد رسمی از طریق این سایت اقدام کنند.

مهدویان خاطرنشان کرد: با توجه به چاپ بارکد امنیتی (QR) بر روی تمام مجوزها و گواهی‌ها ، در صورت اسکن بارکد با گوشی های همراه متصل به اینترنت، اصل مجوز نیز قابل مشاهده است.

وی راه اندازی این سامانه را یکی از پشتوانه‌های حمایت از حقوق مردم دانست و به تمام شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه مجوز صادره از شهرداری مناطق ۱۵ گانه، الزاما صحت آن را در سامانه تصدیق گواهی موجود در سایت esup.isfahan.ir، کنترل کنند.

کد خبر 354829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.