حمل و نقل کشور از رانت و فساد رنج می‌برد

شهرضا – نماینده کامیون‌داران شهرضا گفت: حمل و نقل کشور از رانت و فساد رنج می‌برد، درآمدهای نظام حمل و نقل در جیب عده‌ای خاص می‌رود و رانندگان که متولیان و زحمت‌کشان اصلی هستند، نه تنها بهره‌ای از این درآمدها ندارند، بلکه تنها این صنف باید تاوان سیاست‌های غلط برخی مسئولان را پس دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، یکی از بزرگترین پایانه‌های کشور، باز هم یکی از روزهای حساس و سرنوشت‌ساز خود را گذراند، شمار فراوانی از رانندگان کامیون در تجمعی صنفی، به امید آنکه گوش شنوایی برای شنیدن درد و دل‌های خود بیابند، خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند. نمایندگانی از حدود هفت هزار راننده کامیون در شهرضا، از نارضایتی‌های خود گفتند و از دردهایی که در دلشان انباشه شده است.

شغل ما سخت است، اما تحمل مشکلات آن سخت‌تر!

اصغر آقاسی، نماینده کامیون‌داران شهرضا در این تجمع، رانندگی را یکی از سخت‌ترین و پراسترس‌ترین مشاغل می‌داند و می‌گوید: رانندگان نمی‌خواهند اعتصاب کنند، ما می‌خواهیم همچون گذشته از شهری به شهر دیگر برویم و بار و مسافر را جابجا کنیم، اما شرایط به گونه‌ای شده که دیگر توان و امکان ادامه کار را نداریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از لوازم یدکی کامیون‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، تصریح می‌کند: چرا باید کالایی که در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود، با توجیه افزایش بهای دلار، هر روز گران شود؟ دخل و خرج رانندگان کامیون هماهنگ نیست و واسطه‌ها همه دسترنج آنان را به یغما می‌برند.

نماینده کامیون‌داران شهرضا با انتقاد از اتخاذ بعضی از سیاست‌های غلط در صنعت حمل و نقل کشور، تأکید می‌کند: حمل و نقل کشور از رانت و فساد رنج می‌برد، درآمدهای نظام حمل و نقل در جیب عده‌ای خاص می‌رود و رانندگان که متولیان و زحمت‌کشان اصلی هستند، نه تنها بهره‌ای از این درآمدها ندارند، بلکه تنها این صنف باید تاوان سیاست‌های غلط برخی مسئولان را پس دهند.

آقاسی خاطرنشان می‌کند: بهای محصولات تولید شده در کارخانجاتی که برخی از مدیران مالک آن هستند، همراه با افزایش بهای دلار هر روز گران‌تر می‌شود، اما کرایه بار رانندگانی که همان کالا را جابه جا می‌کند، ثابت است.

وی با بیان اینکه رانندگان اخلالگر نیستند، تصریح می‌کند: اکثر رانندگان دارای سوابق حضور در جبهه و مبارزات انقلابی هستند، اما مشکلاتی که در اسکله‌ بندرعباس و پایانه‌ها و دفاتر باربری و گمرکات به وجود آمده، دیگر برای رانندگان قابل تحمل نیست.

لوازم یدکی و لاستیک کامیون‌ها تنها در انحصار برخی افراد

نماینده کامیون‌داران شهرضا می‌گوید: همه مردم برای پیروزی انقلاب تلاش کردند چون به آرمان‌های آن اعتقاد داشتند، اما برخی می‌خواهند از حاصل دسترنج یک ملت سوء استفاده کنند، ما دوستدار انقلاب و ارزش‌های آن هستیم.

آقاسی با بیان اینکه لوازم یدکی و لاستیک کامیون‌ها تنها در انحصار برخی افراد و خانواده‌ها است، اظهار می‌کند: نیازی به اعتصاب نبود، اما اوضاع طوری پیش رفت که امکان ادامه فعالیت کاری از رانندگان سلب شده است.

وی با انتقاد از عدم نظارت در حوزه حمل و نقل، تصریح می‌کند: بر روی بعضی از حلقه‌های لاستیک‌ عرضه شده در بازار، تاریخ ساخت ۲۰۱۷ درج شده که نشان می‌دهد این محصول قبل از افزایش بهای دلار تولید یا وارد شده است، حال جای این پرسش وجود دارد که چرا این محصول با ارز بالای ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود؟

توزیع ۱۵۰۰ حلقه لاستیک، نخستین اقدام حمایتی

علی اصغر رفیعی نژاد، فرماندار شهرضا در این تجمع صنفی، رانندگان را یکی از مهمترین و اثرگذارترین اقشار جامعه عنوان می کند و می‌گوید: حضور فعال آنان در دوران دفاع مقدس، یکی از درخشان‌ترین ادوار تاریخ این سرزمین را رقم زد.

وی با اشاره به خدمات رانندگان در بحران‌های مختلف کشور، تصریح می‌کند: حضور فعال آنان در کمک به مناطق زلزله زده و انتقال مجروحان، غیرقابل کتمان است.

فرماندار شهرضا تأکید می‌کند: حتما این بار هم با همکاری رانندگان از بحرانی که ایجاد شده عبور و از کشور در برابر تهاجم اقتصادی بیگانگان دفاع می‌کنیم.

رفیعی نژاد با بیان اینکه مسئولان نیز از مشکلات صنفی رانندگان باخبر هستند، می‌گوید: با هماهنگی انجام شده هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان شهرضایی توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: رانندگان از ارکان اصلی صنعت و تجارت کشور هستند و اجازه نمی‌دهیم هیچ عاملی مانع ادامه فعالیت سازنده آنان شود.

تجمع رانندگان سیاسی نیست

جواد داستانی، فرمانده ناحیه مقامت بسیج شهرضا نیز با بیان اینکه مسئولان می‌دانند که تجمعات رانندگان صنفی است و سیاسی نیست، تصریح می‌کند: رانندگان در دوران دفاع مقدس جزو نخستین گروه‌هایی بودند که در اجرای فرمان رهبر انقلاب، به جبهه‌ها اعزام شدند، اما باید بپذیریم که اکنون هم در جنگ اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال طرح توطئه‌هایی است تا جشن ۴۰ سالگی انقلاب را تحت تاثیر قرار دهد، خاطرنشان می‌کند: مجازات محتکران و اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، مهمترین مطالبه مردم است و مسئولان هم در همین راستا تلاش می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا اظهار می‌کند: مشکلات صنفی رانندگان به مسئولان ذی‌ربط منتقل می‌شود، اما در عین حال همگی باید مراقب توطئه دشمنان هم باشیم و بدانیم که حفظ وحدت، تنها راه برون رفت از مشکلات ایجاد شده است.

گزارش از: عباس صادقی، خبرنگار سرویس شهرستان ایمنا

کد خبر 354820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.