افزایش ۴۸ درصدی صادرات اصفهان

اسداله احمدی ونهری مدیرکل گمرک اصفهان گفت: صادرات استان اصفهان در شش ماهه ابتدای امسال از لحاظ وزن ۲۸ درصد و از حیث ارزش ۴۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک اصفهان اسداله احمدی ونهری اظهار کرد: در این مدت ۹۲۳  قلم کالا با وزن دو میلیون و ۶۴۳ هزار تُن به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون دلار کالا از استان اصفهان به مقصد ۹۵ کشور جهان صادر شده است.

وی افزود: عمده ترین کالاهای صادراتی از این استان آهن و فولاد به ارزش ۴۱۶ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۰۱ میلیون دلار، فرش ۱۰۷ میلیون دلار محصولات شیمی آلی ۶۷ میلیون دلار است.

احمدی ونهری مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان را عراق با ۲۹۱ میلیون دلار و ۲۶ درصد سهم از کل صادرات، افغانستان  با ۱۷۷ میلیون دلار و ۱۶ درصد، امارات متحده عربی با ۱۲۶ میلیون دلار و ۱۱ درصد و پاکستان  با ۹۱ میلیون دلار و ۸ درصد سهم ازکل صادرات استان نام برد.

وی گفت: در نیمه نخست امسال، ۳۲ هزار و ۸۱۵  تُن کالا به ارزش ۱۴۸ میلیون و ۳۱۴ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۳ درصد و از حیث ارزش ۳۱ درصد کاهش یافته است.

 مدیر کل گمرک اصفهان اظهارکرد: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی، با راه اندازی و استفاده از  سامانه های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی، این اداره کل درشش ماهه ابتدای امسال بالغ بر۹۲۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است.

احمدی ونهری گفت: مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در این مدت ماشین آلات مکانیکی ۶۳ میلیون دلار، ماشین آلات برقی ۱۹ میلیون دلار و اجزا و قطعات منفصله خودرو ۱۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۹ درصد سهم از کل واردات، ایتالیا با ۱۵ درصد، آلمان با ۱۲ درصد، کره جنوبی با شش درصد و فرانسه با شش درصد سهم از کل واردات بوده است.

احمدی ونهری اعلام کرد: در این مدت  از سه کشور اروپایی ایتالیا، آلمان و فرانسه بالغ بر ۵۰ میلیون دلار کالا به مقصد گمرک اصفهان ارسال شده به طوریکه ۳۴ درصد از کل واردات گمرکات استان اصفهان را شامل می شود.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: درشش ماهه امسال، ۱۳۴ هزار و ۸۴۶ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 354803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.