ریشه پارکور، ژیمناستیک است

رییس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان گفت: ریشه پارکور، ژیمناستیک است و کسی که می خواهد در رشته پارکور فعتالیت کند باید نخست ژیمناستیک کار کرده باشد.

غلامرضا کریمیان در گفت و گو با خبر نگار ایمنا، اظهار کرد: فدراسیون ژیمناستیک به ما اعلام کرده که رشته پار کور به زیر مجموعه ژیمناستیک اضافه شده؛ اما هنوز نامه ای رسمی در این رابطه به دست ما نرسیده است. با مسئول کمیته پارکور صحبت کردم که مقرر شد یک مربی پارکور که تحصیلاتش فوق لیسانس باشد برای کلاس های مربیگری در قطر اعزام کنیم.

وی اضافه کرد: خانواده پارکور می خواهند خودشان فدراسیون مجزا داشته باشند و این موضوع منطقی است اما پارکور آنقدر گسترش پیدا نکرده که بتواند فدراسیون جداگانه داشته باشد. ریشه پارکور، ژیمناستیک است و کسی که می خواهد در رشته پارکور فعالیت کند باید نخست ژیمناستیک کار کرده باشد.

رییس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان تصریح کرد: وقتی از جانب وزیر دستوری داده می شود قابل تغییر نیست. من نمی توانم بگویم که پارکور زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک باشد یا نباشد؛ اگر زیر نظر ما باشد استقبال می کنیم و کار هایی که برای ژیمناستیک انجام داده ایم را در پارکور هم انجام خواهیم داد و اگر هم که زیر نظر ما قرار نگیرد به حال ما فرقی نمی کند.

کریمیان در خصوص مصاحبه داوود فتحی- مسئول انجمن پارکور هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان- با خبرنگار ایمنا و صحبت های وی مبنی بر اینکه " ژیمناستیک ورزشکار قهرمان ندارد" خاطر نشان کرد: خانه ژیمناستیک که در اصفهان وجود دارد در کشور نمونه است. همه ورزشکاران تیم ملی ترامپولین ایران از اصفهان هستند، افرادی که این صحبت را کرده اند باید افتخارات ژیمناستیک را ببیند و برای سخنشان سند بیاورند.

کد خبر 354800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • kimia_h.z IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    0 0
    عالیه