افزایش مراجعه بیماران خارجی به مراکز درمانی شهرک سلامت اصفهان

مدیر شهرک سلامت اصفهان تاثیر مشکلات اقتصادی اخیر و گرانی ارز بر گردشگری سلامت را مثبت دانست و گفت: نوسان نرخ ارز منجر شده بیماران خارجی به دلیل پرداخت هزینه های کمتر برای درمان به ایران مراجعه کنند و از طرفی، این گرانی‌ها مشکلی برای افراد فعال در این حوزه ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی صفوی در نشست خبری نمایشگاه و همایش گردشگری سلامت با بیان اینکه در کشورهای بزرگ هم چون روسیه، امکانات و خدمات پیشرفته در حوزه درمان وجود ندارد، اظهار کرد: در دیدار با شهردار سن‌پترزبورگ، مطرح شد که خیلی از خدمات درمانی این شهر از اروپا و با هزینه سنگین تامین می‌شود. در حالیکه در شهرک سلامت، از اتریش، هلند و آلمان مهمانانی داشته‌ایم که خواهان درمان بوده‌اند چرا که با وجود هزینه رفت و برگشت و اقامت در ایران، به سبب کیفیت بالا و ارزان‌تر بودن خدمات، این موضوع برای آنان ارزش دارد.

وی با بیان اینکه از سراسر دنیا حتی ایرانیان ساکن خارج از کشور، برای درمان به ایران سفر می‌کنند، افزود: در زمینه‌هایی چون جراحی زیبایی و درمان ناباروری از آمریکا و استرالیا و همچنین برای عمل ‌های قلب از کشور های همسایه به ایران مراجعه می‌کنند.

مدیر شهرک سلامت اصفهان با بیان اینکه تا کنون سازماندهی لازم برای این مسئله انجام نشده بود، ادامه داد: با فراهم کردن زیرساخت ها میتوان از ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری سلامت بهره برد و حتی باعث ارزآوری به کشور شد. همچنین باید به بحث امکان استفاده از کارت‌های اعتباری خارجی در ایران توجه کرد چرا که مسافر نمی‌تواند مبلغ زیادی پول نقد به همراه داشته باشد و همین موضوع می‌تواند باعث عدم تمایل آنها برای سفر به ایران شود.

مدیر شهرک سلامت اصفهان با اشاره به اینکه پیشرفت در حوزه گردشگری سلامت، همدلی تمام گروه‌ها را می‌طلبد و باید هر کسی در حد توان خود فعالیت کند، گفت: نمایشگاه و کنفرانسی که قرار است در شهرک سلامت برگزار شود به حل این موضوعات خواهد پرداخت و شعار آن "گردشگری سلامت، حمایت از آینده‌ای مشترک" است.

وی درباره امکانات جابه‌جایی بیمار در زمینه گردشگری سلامت اظهار کرد: حمل بیماران از فرودگاه و یا پایانه های مسافربری به سمت مراکز درمانی باید در دستور کار مسئولان حوزه سلامت قرار گیرد. همچنین برای همراهان بیمار  شرایطی به منظور گردشگری پیش بینی شود.

صفوی تاثیر مشکلات اقتصادی اخیر و گرانی ارز بر گردشگری سلامت را مثبت دانست و افزود: نوسان نرخ ارز منجر شده بیماران خارجی به دلیل پرداخت هزینه های کمتر برای درمان به ایران مراجعه کنند و از طرفی، این گرانی‌ها مشکلی برای افراد فعال در این حوزه ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در شهرک سلامت کلینیک ها با  دیدگاه جامع بودن ایجاد شده اند و در حوزه های پژوهشی هم فعالیت دارند، اظهار کرد: در این کلینیک ها هم درمان صورت می‌گیرد و هم آزمایشگاه وجود دارد. همچنین از سوی همین کلینیک‌ها، ارجاع برای جراحی و حتی درمان مشکلات روحی و روانی انجام می‌شود.

مدیر شهرک سلامت اصفهان ادامه داد: هزینه درمان در کلینیک‌های شهرک سلامت برابر یا کمی بیشتر از نقاط دیگر شهر بوده و دلیل آن کیفیت بالاتر خدمات است.

وی افزود: شهرک سلامت در حال تبدیل شدن به قطب درمانی اصفهان است، چرا که بیمارستان های دیگری نیز در اطراف شهرک سلامت با مجوز شهرداری و نظام پزشکی در حال آماده شدن برای خدمت رسانی هستند.

صفوی با بیان اینکه شهرک سلامت با نیت خدمات رسانی به مردم ایران ایجاد شده است، گفت: در کنار این خدمات، کلینیک های VIP نیز وجود دارند و در آن ها به کسانی که خواهان خدمات ویژه هستند، حتی اگر فرد مشکلات مالی داشته باشد، خدمت رسانی می‌شود. در حال حضر تنها درصد کمی از مراجعان ما افراد خارجی هستند، اما برنامه‌هایی برای بهبود این شرایط داریم.

مدیر شهرک سلامت، یکی از ویژگی‌های مثبت این مرکز درمانی را داشتن پارکینگ‌های متعدد دانست و آن را با شرایط خیابان‌هایی که مراکز درمانی برشمرده می‌شوند، نظیر آمادگاه، مقایسه کرد و گفت: در شهرک سلامت، هیچ تفاوتی میان ایرانی و یا خارجی بودن بیمار قائل نمی‌شویم، چرا که در بیمارستان به بیمار توجه می‌شود و نه دلار.

کد خبر 354791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.