دیر به مقوله گردشگری سلامت پرداخته شده است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در ایران، در حوزه گردشگری سلامت، مثل خیلی از مقوله‌های دیگر در دنیای رو به رشد گردشگری، عقب مانده ایم و باید این عقب ماندگی جبران شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری برگزاری نمایشگاه و همایش گردشگری سلامت، صبح امروز_ یکشنبه ۸ مهر_ با حضور مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و مدیر شهرک سلامت و فعالان صنعت گردشگری برگزار شد. در این نشست محسن یارمحمدیان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان و کل کشور خیلی دیر به مقوله گردشگری سلامت پرداخته شده است، اظهار کرد: در ایران، در حوزه گردشگری سلامت، مثل خیلی از مقوله‌های دیگر در دنیای رو به رشد گردشگری، عقب مانده ایم و باید این عقب ماندگی جبران شود.

وی افزود: در سال ۲۰۰۳ سهم ما از درآمد گردشگری سلامت در دنیا تنها نیم درصد بوده و الان نیز همان نیم درصد باقی مانده است؛ این آمار رسمی است و مانند بسیاری از امور دیگر که در کشور ما شفاف سازی صورت نمی گیرد، در حوزه گردشگری سلامت نیز شفاف سازی وجود ندارد و سهم ما از این موضوع قطعاً بیش از نیم درصد می باشد.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در استان اصفهان و در سطح کشور، از طریق واسطه‌گری به صورت غیرمجاز در گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند، گفت: اولین کمیته گردشگری سلامت با طرحی که استاندار آماده کرد در استان اصفهان راه اندازی شد و پس از آن کمیته‌ای دیگر در تهران و با حضور وزارت خارجه تشکیل شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین کارها در ایران هماهنگی بین دستگاه‌ها است، افزود: زمانی که دو دستگاه می‌خواهند در کنار هم فعالیت کنند به سبب اینکه ضوابط و مقررات دستگاه‌ها متفاوت است، این امر بسیار سخت می‌شود. یک سال و نیم زمان برد تا اینکه در دستگاه‌های مختلف به توافقاتی رسیدیم و قرار شد آژانس‌هایی که حداقل ۵ سال سابقه کار داشته باشند و تا به حال تخلف از آن‌ها ثبت نشده باشد، به عنوان واسطه در حوزه گردشگری سلامت فعالیت کنند.

وی افزود: هفت شرکت در استان اصفهان را به تهران معرفی کردیم و دو مورد در بحث گردشگری سلامت موافقت خاص گرفتند. توصیه بر این بود که در ابتدا از همان واسطه‌های سابق که به عنوان غیرمجاز از آن‌ها یاد می شد استفاده کنند و با پیشرفت در این زمینه، کم کم این واسطه ها حذف شوند.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه اگر برای بیماری توریست در ایران اتفافی بیفتد و فوت کند، حیثیت کشور زیر سوال می‌رود و تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت، گفت: برای درمان در کشورهای پیشرفته، باید از کشور مبدا درخواست درمان ارائه و سپس ویزای درمانی صادر شود. در گذشته وزارت خارجه آمادگی لازم برای صدور ویزای تی مخصوص درمان را نداشت؛ اما اکنون وزارت خارجه و آژانس‌ها آماده خدمت رسانی هستند و هتل بیمارستان ها هم با امکانات بسیار زیاد آماده پذیرش اند و همه امکانات فراهم شده تا در حوزه گردشگری سلامت به صورت مدرن فعالیت کنیم.

کد خبر 354774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.